Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Честър: Задвижващата система е решаваща за разликите в средата на колоната

Честър: Задвижващата система е решаваща за разликите в средата на колоната

31
0
Ник Честър

Разликите в представянето на отделните отбори в средата на колоната на тазгодишния шампионат на Формула 1 се дължат основно на задвижващите системи, заяви техническият директор на Лотус Ник Честър.

Тимът от Енстън изживя особено трудно начало на сезон 2014 г. Финансови проблеми забавиха довършването на автомобила и от там цялата програма изостана. Постепенно екипът напредна, но представянето е далеч от това през последните две години.

– Изгубихме време в началото. Във втория и трети предсезонен тест открихме някои неща, които можехме да идентифицираме още на първия, ако участвахме. Всичко е наваксано, но така се губи време за развитие, тъй като се бориш с други проблеми. Колата закъсня, издръжливостта бе доста лоша, така че в Мелбърн бяхме в ужасна форма. Подобрихме значително нещата до Барселона. Очаквахме добро представяне в Монако, което не се случи, а след това в Монреал и Шпилберг се борехме с други неща. Проблемите не са изцяло свързани със задвижващата система, но грижите с нея са повече, отколкото бяхме свикнали. Тази година всичко зависи повече от задвижващите системи, отколкото от аеродинамиката. Разликите в мощността и възможностите на двигателите и допълнителните системи едва ли са толкова големи между екипите, но в средата на колоната точно на тях се дължи представянето на отделните тимове – обясни Честър в интервю за formula1.com.

Техническият директор на Лотус обясни, че се работи по целия автомобил и няма област, в която да са съсредоточени повече усилия в сравнение с друга:

– Трудим се по аеродинамиката както обикновено. Имаме някои доста агресивни цели, но говорим за цялата кола. Работим в доста тесни граници. Когато изпускаш Q3 за няколко десети от секундата, трябва да изпипваш всичко.

Честър обясни още, че проектът за следващия сезон напредва. Според него охлаждането на задвижващата система ще е малко по-различно догодина. Отборът освен това вероятно ще е с нови двигатели – смята се, че има постигнато споразумение с Мерцедес, макар досега да няма официално потвърждение.

– Доста съм уверен (за догодина). В началото на 2014 г. имаше страшно много неизвестни. Някои неща наистина ни притесняваха и те се превърнаха в проблеми, появиха се и такива, които изобщо не очаквахме. Така че научихме куп неща, като особено в началните тестове бе хвърлен огромен труд – това бе най-трудният ни период с нов болид, откакто съм в Енстън. Имаше цели системи в колата, с които имахме минимален опит. Но научих много неща – добави той.