Начало ТОП Рено Нисан България – 15 успешни години

Рено Нисан България – 15 успешни години

403
0
Renault Nissan logo
Renault Nissan

През 2020 г. Рено Нисан България навършва 15 години от създаването си. Компанията отпразнува юбилея си чрез кампания за своите служители и партньори, припомняща постиженията на марките Renault, Dacia и Nissan.

„През годините компанията се утвърди на българския автомобилен пазар. Позиционирахме и трите марки на челни позиции по продажби, развихме устойчив модел на след-продажбено обслужване, диктуваме стандартите в обслужването на клиенти и се наложихме трайно и консистентно в съзнанието на потребителите посредством отличаващи се рекламни кампании и събития.”

Емил Гърнев, генерален мениджър Renault & Dacia

Отправили сме поглед напред към предизвикателствата на времето, но неизвестността не ни плаши, защото ние имаме основите, върху които ще можем да изградим устойчиво бъдеще. Смело вървим към трансформация на бизнеса, която е необходима, за да отговорим на нуждите на нашите клиенти през утрешния ден.”

Камен Илчев, генерален мениджър Nissan

Създаването на Рено Нисан България през 2005 г. имаше за цел да утвърди марките Renault, Nissan в България. От 2006 г. в портфолиото е и Dacia, която постепенно подобрява пазарните им резултати до достигане до лидерството в продажбата на нови автомобили.

С достъпните си цени автомобилите Dacia се превръщат в предпочитаният избор за българския потребител и през 2013 г. с 2118 регистрирани автомобила. Dacia запазва лидерството си до 2019 г. Тогава постига поредния рекорден резултат – 5451 регистрирани автомобила, съставляващи ръст от над 150% спрямо първата си лидерска година.

Renault следва успеха на Dacia и благодарение на пълното обновяване на продуктовата гама, започнало с Renault CLIO през 2012 г., достига второто място по продажби през 2015 г. с 2696 регистрирани автомобила. Марката затвърждава този успех през следващите четири години, а към днешна дата дори изпреварва Dacia по регистрации с 2406 автомобила.

Изключително успешната гама високопроходими автомобили на Nissan също не остава незабелязана за българските потребители. Марката е в топ 10 по продажби на нови автомобили през 2013 г. и достига до шестото място за 2018 и 2019 г. Регистрираните автомобили Nissan за 2019 г. са 3183, което съставлява ръст от почти 170% спрямо 2013 г. Шестото място е запазено за Nissan и към днешна дата с над 1400 регистрирани автомобила.

За последните 4 години марките Renault, Dacia и Nissan отбелязват консистентно растящ кумулативен пазарен дял. През предизвикателната 2020 г. запазва доброто си представяне и към месец септември постига почти 30% пазарен дял. Според статистиката шест от десетте най-продавани модели автомобили в България са на трите марки – Nissan Qashqai с 1214 регистрации, Renault CLIO с 1111 регистрации, Dacia Dokker с 843 регистрации, Dacia Duster с 772 регистрации, Renault MASTER с 516 регистрации и Dacia Sandero с 420 регистрации.