Лотус имат още доста планирани новости за болида си Е22 до края на сезон 2014 г., заяви техническият директор на тима Ник Честър преди Гран при на Белгия.
Отборът започна трудно годината, закъсня с колата, трябваше да наваксва не само с развойната програма, но и да се справя с допълнителни проблеми. Досега екипът има едва осем точки благодарение на двете осми места на Ромейн Грожан (в Монако и Испания), като води борба с Торо Росо за седмото място при конструкторите. Това е сериозен регрес спрямо представянето през последните две години и особено през 2013-та, когато тимът от Енстън бе трети при отборите, изпреварен единствено от Ред Бул и Мерцедес. Освен това бяха спечелени 1 победа, 14 подиума и над 300 точки.
– Имаме още много неща, които ще идват в течение на сезона. За Спа например са планирани аерокомпоненти и някои по-малки модификации в предната част на шасито, които би трябвало да подобрят аеропритискането. Пак за Белгия ще имаме развитие на предното и задно крила. Конкретно това на задното крило може и да не стигне до Спа, тъй като загубихме време за производство през лятната пауза. Но ще се постараем да сме готови – обясни Честър. – Продължаваме да се трудим по развитието на Е22. Наясно сме, че има някои особено чувствителни аспекти по колата, където можем да имаме напредък.
Тимът все още се възстановява от загубата на FRIC (front and rear interconnected) окачването. Всички отбори от Формула 1 премахнаха системата преди старта в Германия.
– Отбелязахме известен прогрес в елиминиране на последиците от загубата на FRIC, но все още имаме изоставане. За Спа ще разполагаме с някои ревизирани механични части, за да се справим с това. Системата бе наистина много добре развита на Е22, така че е по-сложно да си върнем същото поведение – допълни техническият директор на Лотус.
Според Честър няма кой знае какви тайни за добро представяне в Белгия, а се разчита – както и на останалите писти – на упорита работа и добри инженерни решения:
– На Спа дълго време се кара на пълна газ и се изисква компромис между нивото на аеропритискане за бързите и по-бавни секции. Като цяло обаче е необходимо пилотите да са уверени в болида при преминаването му през високоскоростните завои. На белгийската писта винаги има шанс да вали. Видяхме обещаващо темпо от Е22 в подобни условия, макар че в Унгария случаят не бе такъв.