Макс Верстапен и Люис Хамилтън са на едно ниво като умения за управление на болид от Формула 1, а Шарл Льоклер се нарежда след тях, смята Хелмут Марко. Австриецът сподели още в интервю за Ауто Мотор унд Шпорт, че напредъкът на отбора от Милтън Кийнс е сериозен.
Коментарът по повод пилотите бе направен по повод поредното обсъждане съдбата на Алекс Албон. Пилотът с тайландски произход е под огромен натиск, но за разлика от мнозина други получава публична подкрепа от Марко и Кристиан Хорнер. Австриецът обясни, че в отбора имат всички данни, виждат кои са слабите места на колата и че Верстапен ги преодолява благодарение на таланта си.
„Верстапен и Хамилтън са на едно ниво. След тях е Льоклер, който кара наистина добре това Ферари. Забележително е“, заяви Марко
По отношение на представянето в Гран при на Айфел, съветникът на Ред Бул бе категоричен, че напредъкът е видим. Хорнер дори смята, че RB16 е вървял наравно и дори по-добре в отделни сектори на пистата Нюрбургринг.
„Нестабилността на задната част бе най-малка от началото на годината. Можеше да притискаме повече съперниците. Това е необходимо, за да не могат Мерцедес да карат с ниското си темпо. За съжаление този път проработи само при Ботас“, каза Марко.
Той повтори още веднъж, че предпочитаният от Ред Бул вариант за развитие след оттеглянето на Хонда от F1 е да продължи да работи със задвижващата система на японската компания. Това обаче може да стане само при замразяване на правилата за двигателите, смята австриецът, който също така би искал регламентът за новите агрегати да бъде изтеглен напред.
„Развитието трябва да спре в края на 2021 г. Иначе проектът не би бил възможен. След това не би трябвало да се разрешават нови неща“, каза австриецът.
SPY: That’s going to go very badly if Max forgets he’s wearing a mask. #RBSpy 🕵️♂️ #F1 pic.twitter.com/TYglbCDTyZ
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 15, 2020