Нико Розберг спечели четвъртата си поредна първа позиция през този сезон след като успя да победи своя съотборник в екипа на Мерцедес, Люис Хамилтън на легендарната писта Спа Франкоршамп. Третото място остана за Себастиян Фетел с Ред Бул, а четвърти се нареди Фернандо Алонсо с Ферари. Даниел Рикиардо (Ред Бул) зае пето място, следван от Ботас (Уилямс), Магнусен (Макларън), Райконен (Ферари), Маса (Уилямс) и Бътън (Макларън).
Квалификацията започна както се очакваше на мокра писта. Пилотите излязоха на пистата веднага с гуми интермедия, защото мнозина очакваха да завали отново. Хамилтън поведе след първите опити въпреки грешка на Автобусната спирка. Съотборникът му в екипа на Мерцедес, Нико Розберг се нареди втори, докато Рикиардо и Ботас записаха трето и четвърто време. С гуми за мокро Алонсо бе пети.
Събитията на пистата се променяха непрекъснато, защото мнозинството от пилотите успяваше да подобри времената си. Повечето предпочитаха да кръжът по пистата в изчакване на по-добри условия, вместо да сменят гумите си с по-нови интермедия.
Естебан Гутиерес получи технически проблем в средата на първата част и той бе първия пилот, който остана под чертата. Пилотите на Мерцедес изглеждаха в друга лига, като времената им бяха с повече от секунда по-добри на тези на останалите. В крайна сметка Розберг спечели тази първа част, която напуснаха Малдонадо, Хюлкенберг, Чилтън, Гутиерес, Лотерер и Ериксон.
Изненадващо напред продължи Жул Бианки, направил чудесна обиколка, докато заради проблеми с темепратурата на спирачките Хюлкенберг поднесе лека изненада, отпадайки в първата част за първи път от средата на 2012 г.
Дъждът се засили в началото на втората част, като особено интензивен той бе на старт-финалната права. Това обещаваше предимство за пилотите, излезли моментално на пистата. Въпреки многото излизания от очертанията на пистата, пилотите се опитваха да вземат всичко от новите си гуми интермедия. Хамилтън и Розберг отново бяха начело, разделени на секунда един от друг. Алонсо, Ботас и Райконен заемаха местата от трето до пето преди последните опити, а в дъното оставаха пилотите на Торо Росо, допълнени от Сутил, Бианки, Грожан и Перес. Това означаваше, че за последната част вероятно ще се класират пилотите на Мерцедес, Ферари, Уилямс, Макларън и Ред Бул, което нямаше да е в никакъв случай изненадващо.
Квят все пак успя да подобри сериозно времето си, което постави под напрежение пилотите на топ отборите. В крайна сметка обаче Бътън, който бе най-притеснен от това успя да подобри времето на младия руснак и да го остави първи под чертата. Зад него се наредиха Верн, Перес, Сутил, Грожан и Бианки.
Така за последната сесия се класираха Хамилтън и Розберг, Алонсо и Райконен, Ботас и Маса, Фетел и Рикиардо, и Магнусен и Бътън.
Розберг поведе, давайки най-добро време до този момент, следван от Себастиян Фетел след първите опити. Алонсо бе трети, а Хамилтън или използва първата си скоростна обиколка, за да генерира още температура в гумите и спирачките си, или просто бе допуснал грешка. Все пак англичанинът успя да подобри времето си в последните секунди, но не и да изпревари съотборника си Розберг, който бе 0,2 сек по-бърз. Останалите бяха на повече от две секунди от върха, като даденото от Фетел време в началото на третата част му позволи да се класира зад пилотите на Мерцедес, оставяйки зад себе си Алонсо, Рикиардо, Ботас, Магнусен, Райконен, Маса и Бътън.
Така утре Розберг ще стартира за четвърти пореден път от първа позиция. Това е седмата победа в квалификацията за Розберг през тази година. С Хамилтън на втора позиция, Мерцедес класира и двата си автомобила на първа редица за първи път от Гран при на Канада.