Бъдещето на Макс Верстапен се превърна в гореща тема, след като Хонда обяви в края на миналата седмица, че ще се оттегли от Формула 1 в края на 2021 г. Въпросителни относно оставането на нидерландския пилот в Ред Бул се породиха още след двете поредни повреди на задвижващата му система. Ситуацията с Хонда влошава нещата, тъй като се смята, че Макс има клауза в договора си, изискваща отборът от Милтън Кийнс да му предостави болид с конкурентоспособна задвижваща система.
Същевременно Люис Хамилтън все още няма нов договор с Мерцедес и това налива масло в огъня на слуховете. Тото Волф твърди, че шесткратният световен шампион иска да продължи да се състезава с тима от Бракли. Според бившия F1 пилот Кристиян Алберс оставане на Хамилтън в Мерцедес означава, че Верстапен не може да отиде там.
„Не виждам възможност Верстапен да отиде в Мерцедес, докато Хамилтън кара за тима. Не защото не иска. Макс знае колко е бърз, но Люис Хамилтън никога не би го позволил“, заяви Алберс
„Според мен е най-добре Верстапен въпреки всичко да остане в Ред Бул“, продължи той пред нидерландския вестник Де Телеграаф. „Това е един от топ отборите, по-силен е само тимът на Мерцедес. Едва ли е възможно да отиде във Ферари или Макларън – в близките години там няма да има свободни места. Освен това в момента те не са на нивото не само на Мерцедес, но и на Ред Бул.“
Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко заяви, че целта е всичко около задвижващите системи на отбора от Милтън Кийнс да се изясни до края на настоящата година. От взетото за двигателите решение може да зависи и оставането на Макс Верстапен в тима. Австриецът бе категоричен, че първо трябва да се направи цялостен анализ на ситуацията и тогава да се определи какво да се прави.
View this post on Instagram