Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 След новината, че Хонда си тръгва догодина: Бъдещето на Верстапен и с...

След новината, че Хонда си тръгва догодина: Бъдещето на Верстапен и с кого води разговори Ред Бул

8260
0
Макс Верстапен, Ред Бул, Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Новината, че Хонда ще си тръгне от Формула 1 в края на следващия сезон доведе до редица анализи на поредното оттегляне на японския производител от Гран при. То обаче поставя под много сериозна въпросителна бъдещето на Макс Верстапен в Ред Бул. Причината е, че в договора на нидерландския пилот има клауза, според която екипът трябва да му даде кола с конкурентоспособна задвижваща система. Тази формулировка може да се окаже решаваща за оставането на Макс в Милтън Кийнс.

Съмнения относно бъдещето на Верстапен в Ред Бул се породиха още след поредните проблеми в двигателя на Монца и Муджело

Беше организирана специална среща, на която пилотът говори с Хонда. В нидерландската преса обаче се появи материал, според който Макс може да си тръгне в края на 2021 г. Кристиан Хорнер разпалено обясни в Сочи, Русия, че Верстапен 100% ще е в Ред Бул догодина. Само че темата бе не сезон 2021, а какво може да се случи след това…

Основното неизвестно е с каква задвижваща система ще е Ред Бул от 2022 г. нататък. Хонда подготвя нов агрегат за 2021-ва и няма намерение да изоставя проекта. Предполага се, че един от вариантите е Ред Бул да продължи да използва двигателя и след напускането на японския производител, вече като своя задвижваща система. В Милтън Кийнс отдавна имат амбиции да произвеждат агрегати и разполагат с достатъчно модерна инфраструктура. За 2022 и 2023 г. разрешените промени по моторите са минимални, което също би помогнало да възприемат подобна посока на развитие.

Задачата Ред Бул да превърне агрегата в свой собствен може да бъде подпомогната от Марио Илиен. Бившият кадър на Мерцедес притежава необходимите познания. Анди Коуел, който доскоро оглавяваше предприятието в Бриксуърт, също може да бъде привлечен.

Твърди се, че от Ред Бул водят разговори с Порше

На компанията майка Фолксваген обаче 2022 г. й е твърде рано и се мислело по вариант за влизане в F1 при новите правила, които ще влязат в сила от 2026 г. До тогава обаче болидите от Милтън Кийнс все пак трябва да използват задвижващи системи на друг производител. Говори се, че Дитрих Матешиц категорично отказвал да обмисли дори вариант Мерцедес. Ферари едва ли е опция. Отношенията с Рено пък са толкова влошени след години нападки, че не е ясно дали могат да се провеждат разговори. Ако Ред Бул и Алфа Таури останат без мотори, производителят с най-малко екипи в Гран при трябва да им предостави такива. А това е… Рено.