Кал Кръчлоу заяви, че доста хора, наблюдаващи отстрани MotoGP, си мислят, че е достатъчно да се качиш на мотор Хонда и започваш да печелиш. Ситуацията обаче съвсем не е такава, категоричен е английският пилот, който този уикенд ще кара в домашния си старт от световния шампионат.
Това ще е единствената Гран при на Великобритания за Кръчлоу като част от екипа на Дукати. Догодина той вече ще е част от LCR Хонда. Напускането му от италиански тим стана броени дни, след като бе обявено, че остава там за още един сезон.
– Просто нещата не се получиха както планирахме. Постигнахме общо споразумение да прекратим договора. Дукати разполагат с двама фантастични пилоти, от които ще са доволни догодина, а аз имах добро предложение. Просто е – обясни Кръчлоу.
Кал е 14-ти в шампионата, докато съотборникът му Андреа Довициозо е пети. Твърди се обаче, че това съвсем не представя правдиво картината, тъй като британецът бе контузен, отсъстваше и имаше редица технически проблеми. И все пак неговото най-добро класиране е шести в състезание, докато Довициозо има два подиума. Обяснението на самия Кръчлоу гласи, че се е опитал да се адаптира, но това само влошило нещата:
– В началото упорито твърдях, че няма да променя стила си, но се наложи да го сторя, поне малко. И въпреки това не се получи, защото с предишното си каране постигах по-добри резултати. Моторът е чудесен при спиране – това обаче не е най-силната ми черта. Начинът, по който аз ползвам спирачките, не пасва на тази машина. Пак опитах да променя нещо, но честно казано така или иначе не се получава. Така и не свикнах с Дукати-то. Дови е изключително силен, а особено сега, ако погледнете резултатите, се вижда каква е неговата разлика спрямо най-бързите и каква е моята. В добър ден, когато и двамата сме на 100%, може да се доближа да него. Просто неговото най-добро представяне в момента е по-добро от моето. Наясно съм, че ми трябва мотор, който завива както трябва при висока скорост. На Дови не му пука. На него му трябва машината да спира. До момента, в който го прави както той иска, Дови може да вземе кривата и печели много там. Различните пилоти изискват различни неща.
В същото време Кръчлоу е абсолютно наясно както с разликите между заводските и частните отбори, така и с факта, че няма един магически мотор, който да носи победи, независимо кой го кара.
– Всеки си мисли, че само скачаш на Хонда-та и печелиш. Изобщо не става така. Но не виждам причина да не се борим да сме най-добрите сред сателитните екипи. Това трябва да е основната цел и след това да се борим на максимум в челото – допълни той.
Англичанинът спомена също така, че през 2011 г. му било предложено да се прехвърли в шампионата по супербайк по средата на MotoGP първенството. Той обаче остава и на следващата година става четвърти в първия кръг – зад трима заводски пилоти:
– Така може да се получи и през 2015-та. Трудностите не ме притесняват. Нямам съмнения относно възможностите си. Знам, че мога да съм бърз.