Само след две седмици почивка, производство и в трите чешки завода на Шкода, вече тече с пълна сила. Освен за обновяване, производителят използва спирането на работата на завода в Млада Болеслав, за да се подготви и за старта на производството на новата Шкода Фабия. Новият малък автомобил ще започне да слиза от производствената линия на главния завод на Шкода от края на август.
Благодарение на новата Шкода Фабия, автомобилният производител ще продължи напред с най-голямата си моделна офанзива в историята на компанията.
„Новата Фабия е наистина представителен автомобил: компактен, но с изключителни технологии“, каза Marek Jancak, директор на Производствен отдел в Шкода Ауто.“По-важно е, че разширихме и технически обновихме важни зони от поточна линия M1 в Млада Болеслав“, каза Jancak. Това означава, че заводът, в който ще се произвежда модела Фабия е с нови, изключително модерни съоръжения за конфигуриране на нови системи за подпомагане. Бояджийският цех, също бе модернизиран. По време на почивката в завода, общо 40 инженерни компании работиха по неговото обновяване.
Един от акцентите беше интегрирането на двигателите на новата Фабия в производствения процес. Малкият автомобил разполага с напълно нова гама от двигатели, като това ще бъде най-природосъобразната и икономична Фабия произвеждана до сега. Консумацията на гориво е намалена с до 17% в сравнение с нейния предшественик. Двигателите на новата Фабия (четири бензинови и три дизелови) отговарят на стандарт Евро 6, а стандартното оборудване на автомобила включва старт-стоп система и система за регенериране на спирачната енергия.
Втората поточна линия в основния завод на Шкода също е цялостно обновена. Шкода сглобява моделите Октавия и Рапид на поточна линия M13. Освен това, производственият капацитет на цех M13 беше разширен във връзка с производството на системите за подпомагане на водача.
Освен това, много промени бяха извършени и в заводите на Шкода в Квасини и Връхлаби. Към момента в Квасини се обособява нов бояджийски цех. Неговото завършване и свързаните с това инфраструктурни мерки, са сред най-големите приоритети на Шкода. По време на почивката, в заводът във Връхлаби беше напрвено техническо обслужване на производствената линия за сглобяване на трансмисии DQ 200.
По време на тази почивка Шкода реализира общо 100 индивидуални проекта във всички три чешки завода (Млада Болеслав, Квасини и Връхлаби ). Около 90 фирми участваха в този процес
Довършителните дейности по новия център на Шкода за тестване на двигатели в Cesana, близо до Млада Болеслав, вървят с изключителна скорост. Този проект бе стартиран през юни, а ще бъде напълно завършен в началото на септември 2014 г. Чешкият производител, съвместно с Фолксваген, инвестира над 34 милиона евро за разширяване на настоящия си център за технологично развитие. Това е най-голямата инвестиция за развитие на частна фирма в Чешката Република.