Въпреки наложените от екипа на Мерцедес наказания след инцидента между Нико Розберг и Люис Хамилтън на пистата Спа в Белгия, шефът на надзорния съвет на отбора Ники Лауда не изключва подобни случки и в бъдеще. Това би било според него логично последствие от ескалирането на напрежението в битката за титлата при пилотите.
„Ако те двамата не застрашават ясно дефинираните от Мерцедес цели, то те могат да карат така, както искат“, заяви Лауда пред Билд ам Зонтаг. „Това, което се случи обаче не е приятно. Те карат не само срещу всички останали, но дори и срещу нас.
Нашите цели са ясни – ние трябва да станем шампиони при конструкторите и да спечелим 1-во и 2-ро място при пилотите. Това е нещото, за което се грижим аз и Тото Волф. И двамата трябва да разберат ясно, какво се изисква от тях. Баста!“
За Лауда обаче е ясно, че заповедите от бокса биха навредили както на Мерцедес, така и на спорта.
„С Тото сме единодушни по въпроса и обяснихме и на двамата, че трябва отново да дискутират помежду си случилото се. Те са достатъчно възрастни, за да седнат в една стая и да поговорят, как да се държат при определени ситуации.
Ние не искаме да имаме влияние върху това, кой ще спечели. Разбира се, че наблюдаваме внимателно какво се случва и кой, какво, как и кога прави. За Мерцедес е важно да гарантира спортсменски двубой на двамата и да се постарае да няма повече технически проблеми. Останалото трябва да се реши между двамата.“
Според думите на Лауда, за него е все едно, кой ще спечели в края. Въпреки това често се говори, че той е фен на Хамилтън, когото убеди да смени Макларън с Мерцедес. През изминалите месеци обаче той е критикувал и двамата си пилоти при частни разговори с тях.
„И Нико и Люис са еднакво важни за мен. На мен ми е ясно, че и двамата искат да печелят състезания и титли. Те обаче не трябва по никакъв начин да застрашават успеха на нашия проект.
Люис е движен от желанието да изпреварва, да прави бързи обиколи, от агресия, от същинския състезателен дух и затова смятам, че той има леко предимство. Нико обаче също разполага с много скорост и агресия, но мисли повече, как може да използва условията в своя полза, за да печели. Той вижда цялото състезание още преди старта, което пък е неговото предимство.“