Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас най-бърз и във втората тренировка за Гран при на Тоскана

Ботас най-бърз и във втората тренировка за Гран при на Тоскана

1990
0
Валтери Ботас
снимка: Мерцедес

Валтери Ботас постигна най-бързо време и в двете тренировки днес с 1:16.989 във втората сесия. На малко над 2 десети зад него се наредиха Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Себастиан Фетел получи повреда в двигателя при прибирането си в бокса след края на тренировката и спря на пистата.

Температурата на въздуха по време на сесията бе 29 градуса, а тази на пистата 44-45.

Част от пилотите излязоха в първите 10 минути на сесията. Най-бърз в началото бе Ландо Норис като записа 1:18.658 със средно твърдите гуми. Той бе на 6 десети пред Ромен Грожан, който използва същия комплект.

Ромен Грожан съобщи по радиото за странни звуци в задвижващата система, след което бе повикан в бокса. Малко преди да се прибере той каза, че батерията не се зарежда. Французинът имаше проблем с двигателя и в сутрешната тренировка.

Малко по-късно Шарл Льоклер се завъртя в 12-и завой, след като се движеше на близко разстояние зад една от колите на Алфа Ромео.

Около 15 минути след началото на сесията, Макс Верстапен излезе начело с 1:18.281. Малко след това времето му бе подобрено от Ботас с около 3 десети.

Финландецът и съотборникът му, Хамилтън, минаха през пита, за да направят тренировъчни стартове.

Около 35 минути след началото на тренировката, голяма част от пилотите направиха бързи обиколки с гуми софт. Даниел Рикиардо излезе на втора позиция на само 0.042 зад Ботас, а трети бе Серхио Перес на 2 десети зад финландеца.

Направи впечатление силният последен сектор на Рено.

Ландо Норис се удари в изхода на 3-и завой и сесията бе прекъсната.

Тренировката бе подновена около 10 минути по-късно. Червените флагове прекъснаха сериите от бързи обиколки, които пилотите правеха по това време.

Нови най-добри обиколки постигнаха и двамата пилоти на Мерцедес, като Валтери Ботас успя да слезе под 1:17, а Хамилтън бе на 2 десети зад него. Интересно е, че загряващите им турове са по-бавни в сравнение с тези на останалите отбори.

Макс Верстапен пък се нареди 3-ти и бе на 0.246 от Валтери. Зад него бяха Алекс Албон и двамата пилоти на Рено.

По това време стана ясно, че Грожан вероятно няма да продължи участието си във втората тренировка след проблемите, които той имаше с двигателя по-рано.

Себастиан Фетел се завъртя при влизането си в 13-и завой, след като по-рано в тази сесия същото направи и другият пилот на Ферари. Той все пак успя да продължи.

Кими Райконен, който към момента бе 9-и с 1:18.385, се завъртя след контакт със Серхио Перес. Сесията бе спряна, заради останките по пистата след удара. Бе обявено, че стюардите ще разгледат инцидента между двамата.

Днес пък се навършват 20 години от дебюта на финландския пилот на Алфа Ромео в кола от Формула 1.

Сесията бе бързо подновена и пилотите излязоха за по-дълга серия от обиколки.

Темпото на Макс Верстапен в дългите серии бе с около десета по-бързо от това на Валтери Ботас.

В края на сесията пилотите на Мерцедес бяха първи и втори, последвани от колите на Ред Бул и Рено. В дъното на топ 10 бяха Кими Райконен и Шарл Льоклер.

След края на тренировката, Себастиан Фетел спря на пистата, защото получи повреда в двигателя. По-рано в същата сесия, Ромен Грожан приключи участието си поради подобен проблем и прибра своя Хаас със задвижваща система на Ферари в бокса.