Муджело е напълно нова писта за Формула 1, така че отборите нямат актуална информация за поведението на колите и гумите там. Те получават предварително определени данни от ФИА, но в наши дни, когато тестовете са забранени, подготовката протича по различен начин. От Мерцедес разказаха за този процес, който е подобен при всички F1 отбори.
~Knock, knock, knockin’ on circuit’s door 👀 ~#TuscanGP #F1 pic.twitter.com/1emWKVRpc0
— Mugello Circuit (@MugelloCircuit) September 10, 2020
„Повечето отбори посетиха Муджело за последен път за тридневен тест през май 2012 г. От тогава досега колите, двигателите и гумите претърпяха значителни промени. По трасето също има изменения, макар и не толкова големи. Ето защо отборите смятат Муджело за напълно нова писта. Подготовката за състезателния уикенд там е същата като за Португалия, Турция, Германия и втория старт в Бахрейн.“
How does an @F1 team prepare to go racing on an a new circuit? We asked Shov to explain… 👇 pic.twitter.com/YZIpJwODHc
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 10, 2020
„Първата стъпка от подготвителния процес за ново състезание е купуването на много точни лидар карти“
„Те са 3D и съдържат не само общите характеристики като ширина на пистата или наклони на завоите, но и други важни детайли. Такива са конфигурацията на бордюрите, подробности за настилката. Картите са достатъчно точни, за да бъдат използвани в driver-in-loop (DiL) симулатора, където пилотите намират оптималната състезателна траектория. Люис [Хамилтън] и Валтери [Ботас] вече караха Муджело на DiL симулатора в Бракли.“
„Определената в DiL-а траектория е основата на следващата стъпка – симулационна работа в автоматизирания симулатор, който отборът използва, за да намери посоката на настройване на колата. Инструментариумът е толкова точен, че голяма част от подготовката може да се свърши във фабриката. Това позволява на екипа на писта да се съсредоточи върху гуми и стратегия, отколкото само да търси реглажи.“
Hi @MugelloCircuit 👋 It’s quite pretty here 😌 pic.twitter.com/cQyk5LxomP
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 10, 2020
„При подготовка за състезателен уикенд на писта, която F1 посещава регулярно, отборите преглеждат данни от предишни години. Тази информация обаче има определен „срок на годност““
„Екипът опитва да разбере преди надпревара специфични детайли за използване на задвижващите системи например. За някои от пистите (като за Истанбул парк и Нюрбургринг например) информацията е отпреди ерата на хибридните задвижвания, така че не може да се използва.“
„Пилотската перспектива относно карането на нова писта е различна. Състезателите учат конфигурацията на симулатора. На самото трасе обаче подобряват времената си значително в сравнение с постиженията на обичайните писти. Експериментират с точки на спиране, траектории, скорости в завои.“
„Муджело има необикновена конфигурация с много бързи завои и тотална липса на бавни криви. Дори „най-бавният“ – първи завой – се очаква да бъде взет със скорост във връхната точка на кривата от около 140 км/ч. Бързите завои и абразивният асфалт доближават Муджело като характеристики до Сузука. Затова инженерите използваха японското трасе като отправна точка относно предвижданията си за поведението и износването на гумите.“
„Участъкът от шести до девети завой ще е особено натоварващ за гумите. Очаква се четирите криви да бъдат преминавани на пълна газ. Това представлява предизвикателство и за настройките.“
„Високоскоростният характер и множеството завои на пистата, както и фактът, че е сравнително тясна, ще направи изпреварванията сложни на Муджело. Това поставя особено значение върху квалификацията. Очаква се най-доброто място за задминавания да е в края на дългата права към „бавния“ първи завой.“
Hello Tuscany! 🤩#RSspirit #TuscanGP pic.twitter.com/Rf7GIhLGUU
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 10, 2020