След първите 4 специални етапа на 34-ото рали Сливен – кръг от европейската купа и от националния шампионат, води екипа на Евроком Пламен Стайков – Рафи Кадир (Мицубиши Лансър Ево 9). Пламен е лидер за националния шампионат и е точно с една минута пред Крум Дончев – Петър Йорданов (Глобул Рали Тим) с Форд Фиеста R5, които са лидери в класирането за европейския рали трофей. Трети в генералното класиране са турският дует Ягис Авджъ – Бахадир Гюзенмес с МИНИ Джон Купър Уъркс.
Именно Авджъ поднесе голямата изненада, като спечели първия специален етап по улиците на Сливен. Стайков допусна грешка на шикана под хотел Сливен и това му струва победата в отсечката. След това, още на най-дългия специален етап – Твърдица-Елена – 29,52 км, който е нов за ралито, нещата си дойдоха на мястото. Пламен Стайков пое лидерството, като спечели с внушителна преднина от 46.7 сек. Пламен се учуди на времето си, защото направи грешка на спускането от превала към Елена. Той каза: На един обратен завой се завъртях и спрях в страничния бордюр. Ударих предната скара на колата, счупи се и се нарани интеркулера. Треперех до финала. Отсечката бе суха в първите три километра, а след това бе мокра и хлъзгава. Имаше и мъгла.
След това Стайков взе нова победа на Стара река, с която увеличи преднината си. Тук Стайков, а и Георги Василев казаха, че някой е поставил дърво на пътя, в най-бързата част, на 3-4 км от старта. И двамата по чудо не са се ударили в него.
Най-бърз на 4-ия етап – Даулите 1 бе Дончев, но тя бе 100% суха. В сервизния парк Крум каза: Това е пародия на български рали шампионат. В едно състезание трябва да караш с различни правила. Гумите, които използваме изобщо не държат, няма никакво сцепление.
Трети в генералното класиране за българския шампионат след втория етап излезе екипажът на Марина Моторспорт Тихомир Стратиев и Добрин Борисов със Ситроен С2 R2 Макс, но след това на тази позиция се настани сливенския тандем Георги Василев и Стефан Добрев (Дианел Рейсинг) с Мицубиши Лансър Ево 9. Тихомир направи фантастично каране. Той е обявил своята кола за продажба и сега на шега твърди: Карам така, за да й вдигна цената.
Трети в класирането, на за евротрофея са Мирослав Ангелов и Петър Илиев (Мегапорт) с Рено Клио R3. Миро е 5-и за националния шампионат, но и той допусна грешка на спускането към Елена. Пилотът казва: На третия или четвъртия обратен завой реших да дръпна ръчната. А не трябваше, защото бе хлъзгаво. Завъртях се и загубих 15-20 секунди.
Както винаги, Миро спори за първото място при автомобилите с две задвижващи колела с екипажа на Октан Рейсинг Антон Титов и Венцислав Мирчев със Ситроен DS3 R3T. Венци каза, че е забавно. Не вали, но е мокро, мъгливо и забавно по етапите. Че е хлъзгаво по етапите призна и сливенската звезда Христо Христов – Чоко с навигатор Златин Басмаджиев (Булсим) със Ситроен Саксо. Дори и Чоко се е въртял 1-2 пъти по етапите. А това на него рядко му се случва.