Люис Хамилтън триумфира на пистата Монца, като изпревари своя съотборник в Мерцедес Нико Розберг и така намали преднината му в шампионата на 22 точки. Трети и четвърти завършиха пилотите на Уилямс Фелипе Маса и Валтери Ботас, а зад тях колегите им от Ред Бул Даниел Рикиардо и Себастиан Фетел. Макар резултатите да изглеждат очаквани, до тях се стигна с доста драматизъм. Хамилтън не стартира добре от първата позиция, Розберг поведе, но след това направи две грешки и Люис излезе напред, а след труден старт Ботас и Рикиардо си пробиха път напред.
Голяма част от пилотите направиха по повече от един тур при излизането си на пистата за днешното състезание, защото асфалтът бе доста по-горещ и температурата му достигна 45 градуса. Това променяше сцеплението, на гумите и съединителите, от които зависи добрия старт.
На старта обаче Хамилтън не тръгна добре и бе изпреварен от изстрелялия се от трети ред Магнусен и Маса. Те заеха местата зад повелия Розберг. Хамилтън бе четвърти, зад него бяха Фетел, Бътън и Алонсо, който се пребори с пилотите на Форс Индия Перес и Хюлкенберг. Германецът бе най-предно движещия се пилот с твърдия тип гуми хард. С тях бяха още Сутил, Грожан, Квят, Ериксон.
Още в петата обиколка след няколко атаки Маса изпревари Магнусен, а веднага зад него пред младия датчанин успя да излезе и Хамилтън.Англичанинът имаше проблем с електрическата система и трябваше да промени няколко менюта, за да има съвпадение да данните при него и на пита, но всичко се оправи. Бързо се доближи до Маса, който пък бе само на 3,6 сек зад Розберг в първите 8 обиколки.
В началото на деветия тур Розберг допусна грешка на първия шикан, като мина през резервния път с огражденията и загуби 1,6 сек от аванса си. В началото на следващия тур Хамилтън изпревари Маса, отново на първия завой и така двата Мерцедеса се наредиха един зад друг. По назад Райконен и Ботас се бореха с пилотите на Форс Индия и доближиха Алонсо Ботас изпревари опитния си съотборник и след това изпревари и Перес.
След 12 от 53 тура Розберг водеше с 2,2 сек пред Хамилтън и според думите на Люис от снощи в тази ситуация германецът имаше първия избор за смяна на гуми. Маса бе на още 2,2 сек зад Хамилтън, следваха Магнусен, Бътън, Алонсо и настигащия го Ботас.
Битката между пилотите на Мерцедес бе класическа, но Нико започна да износва много задните си гуми. Нико пък помоли да не му казват постоянно дистанцията до Люис. Английският пилот търсеше начин за атака с генериране на повече електрическа енергия. Бонингтън му съобщи, че му трябват още 2 десети.
Дистанцията между лидерите стана 1,7 сек, а по-назад Ботас изпревари Алонсо и се залепи зад Бътън, когото също изпревари.
В този етап от състезанието Хамилтън изразходваше 0,07 литра по-малко на обиколка от Нико.
След 20-ата обиколка разликата бе само 1,25 сек, а Фетел спря пръв в бокса за нови, гуми, последваха го Перес и тръгналия с твърди гуми Хюлкенберг, веднага след това спряха Кими, Магнусен Алонсо, пилотите на Лотус и предстояха двата най-важни стопа.
В 24-ата обиколка Розберг избра момента за своя стоп и механиците го направиха за 2,8 сек, като преди това бе добавил десета към аванса си. Хамилтън спря в следващия тур за 2,7 сек.
След първите бързи обиколки с твърдите гуми Розберг се отдалечи на 1,8 сек, но с рекорден тур Хамилтън му свали 0,5 сек за един тур. Нико получи обаждане да внимава с горивото, а англичанинът – че тези гуми трябва да кара до края.
Драмата настъпи в 29-ата обиколка, когато Нико пак изпусна спирането за първия завой и мина през ограничаващите скоростта заграждения. Хамилтън поведе с аванс от 2,6 секунди, а след секунди от състезанието отпадна Алонсо с повреда в eлектрическата система, която блокира всичко. Това бе първото му незавършено състезание този сезон и се прибра пеш до бокса пред овациите на публиката, която и той поздрави.
Напред авансът на Хамилтън нарасна до 4 секунди след 35 от 53 обиколки. трети се движеше Маса, а зад него Фетел. Битка зад тях водеха Магнусен и Ботас, като финландецът атакува, а Магнусен го затвори на първия шикан и комисарите започнаха разследване на инцидента.
С много късен стоп от последен, заради смяната на мотора Квят стана 13-ти.
В 37-ата обиколка Ботас все пак изпревари Магнусен, който пък получи и 5-секундно наказание от комисарите за това че бутна съперника си при предишната атака.
Битката за следващите позиции също бе люта между Бътън и Перес, които се движеха колело до колела.
Следваха Рикиардо и Кими. Даниел с по-слабия си мотор обаче изпревари и двамата в 40-ата обиколка. Той имаше най-високата скорост – 362,1 км/ч и бързо задмина и Магнусен.
Ботас бързо настигаше вече и Фетел и го изпревари. Така пред австралиеца вече бе съотборникът му, когото също изпревари след две атаки в 47-ата обиколка.
Напред дистанцията между лидерите оставаше все така 4,5 сек въпреки постоянните предупреждения към Хамилтън да пази гумите, но само в самия край бе намалена до 3,1 и всичко приключи.
Така на финала днес се подредиха двама пилоти на Мерцедес, следвани от тези на Уилямс и на Ред Бул.Зад тях остана Магнусен, към чието време трябваше да се добавят 5 сек и това го пращаше зад Перес, Бътън и Кими.