Мадс Остберг иска да се бори за подиув в следващия кръг от световния рали шампионат в Австралия. Съотборникът му в Ситроен Крис Мийк пък иска внимателно да премине дистанцията и със сигурност да стигне финала.
Отборът не направи тестове преди надпреварата заради ограничения брой дни за изпитания и отдалечеността на състезанието. Работата по подготовката конкретно за Австралия обаче бе проведена в рамките на други проби досега през сезона, обясни шефът на екипа Ив Матон.
– Управлението на тестовата програма е изключително важно. Ние всъщност започнахме подготовката си за това рали около надпреварата във Финландия. Изпитанията ни бяха съсредоточени върху предстоящите кръгове на чакъл – допълни той. – Крис и Мадс демонстрираха способностите си, когато карат по познати отсечки. През втората половина от сезона би трябвало опитът да им помогне да отбележат и положителни резултати.
Според главния инженер Дидие Клеман в рали Австралия няма някакви особени трудности пред пилотите. Пътищата са сравнително гладки, почти няма промяна в надморската височина. Скоростта е висока и отсечките могат да станат особено хлъзгави, ако завали.
– Въпреки това винаги има какво да се научи, дори на рали, в което си участвал в продължение на 15 години. Имаме доста ясна идея кои решения искаме да приложим в Австралия. Отборът постига наистина бързо съгласие кои реглажи са подходящи за съответните надпревари. От тази гледна точка ралито не е трудно – допълни Клеман.
Остберг взе точки в Германия, след като в Полша и Финландия не спечели никакъв актив.
– Това постижение в Германия бе наистина важно. Бяхме само на двайсетина секунди от подиума, но основното е, че отново взехме точки. Миналата година за първи път се състезавахме в Австралия. Отсечките са прекрасни, с доста промени в темпото. Ще трябва да се справим с променящи се условия, подобни на тези, които се случват в Мексико, Сардиния и Финландия. Тесните участъци са истинско предизвикателство, тъй като дърветата са страшно близо до траекторията. На моменти имаш чувството, че са на пътя! Както винаги, целта по принцип ще е подиум. Никой няма кой знае колко опит там, така че това може да ни е от полза. Ясно е, че ще е трудно, но имаме шанс за топ 3 – смята норвежецът.
Мийк кара в Австралия миналия сезон и има известен опит с DS3 WRC по отсечките. Тази година във Финландия стана трети, а след това в Германия за първи път води във WRC надпревара.
– Вярно е, беше ми за първи път – потвърди британецът. – Отне ми малко време да превъзмогна разочарованието от факта, че не стигнах до края. Миналата година изпитвах огромно напрежение в Австралия. Не бях сигурен как ще се справя срещу останалите пилоти, а ни трябваха точки за шампионата при конструкторите. Не ни се получи… Сега не е нужно да правим нещо различно. Просто трябва да внимаваме.