Тимът на Рено е изпратил молба до ФИА за оттегляне обжалването на наказанието срещу Рейсинг Пойнт. Отборът оповести изявление, в което обяснява, че го прави заради планираните промени в правилата.
„Рено потвърждава, че изпрати молба за оттегляне на обжалването, подадено срещу решението на стюардите във връзка с кутиите за отвеждане на въздух към спирачките на Рейсинг Пойнт“, се казва в изявлението.
„Освен конкретното решение, засегнатият въпрос е от жизненоважно значение за интегритета на Формула 1 и през настоящия сезон, и в бъдеще. ФИА, Рено и заинтересованите във Формула 1 страни проведоха интензивна и конструктивна работа. Тя доведе до конкретен прогрес в запазване оригиналността в спорта посредством промени в спортните и техническите правила, планирани за 2021 г. Те ще потвърдят необходимите изисквания за това да се квалифицираш като конструктор.“
„Постигането на тази стратегическа цел в контекста на новото споразумение Конкорд бе наш приоритет. Противоречието от началото на сезона трябва да остане зад гърба ни и да се съсредоточим върху остатъка от един интересен и уникален шампионат.“
Renault DP World F1 Team confirms that it has requested to withdraw the appeals lodged against the stewards’ decisions in relation to BWT Racing Point F1 Team’s brake ducts. pic.twitter.com/4jMHvU8oKC
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) August 25, 2020
До решението срещу Рейсинг Пойнт се стигна след три поредни протеста на Рено
RP20 предизвика дискусии още с появата си на предсезонните тестове, но конкретни действия бяха предприети едва след Гран при на Щайермарк. Бяха поискани кутиите от Мерцедес F1 W10 от 2019 г. Впоследствие бе назначен специален състав стюарди, който разгледа случая, изслушвайки представители на Рено, Рейсинг Пойнт и Мерцедес. Определеното наказание бе отнемане на общо 15 точки и 400 000 евро глоба.
След това Рено, Ферари, Макларън, Уилямс и Рейсинг Пойнт заявиха намерение да обжалват санкцията. Отборите от Уокинг и Гроув се отказаха, тези от Енстън, Маранело и Силвърстоун потвърдиха желанието си да оспорят наказанието от своите гледни точки.
Наскоро шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че според него обжалването изобщо няма да стигне до съд. Според него зад кулисите се водеха преговори между различните страни по казуса.
„(Приказките за) обжалване на практика са преговори за бартер – между отборите или с ФИА. Целта е да се стигне до реално заключение какво е позволено и какво не. Според мен в последния момент като по чудо ще бъде постигната сделка, която ще предложи яснота“, каза той.