Линията DS, която Citroen превърна в отделна марка, загатва за посоката на бъдещия си дизайн с концепцията Divine. Проектът ще бъде представен официално по време на автомобилното изложение в Париж следващия месец.
Новият дизайн ще подсили установяването на DS като самостоятелна, а не като дъщерна марка на Citroen.
– Концепцията демонстрира как всъщност DS обединява съвременни черти и технологии – коментира главният изпълнителен директор на бранда Ив Бонфон. – Divine показва уменията ни. Този концептуален автомобил е есенцията на това какво е DS и какво ще бъде в бъдеще. Той излиза на бял свят броени седмици след раждането на марката и перфектно ще изрази уникалния й характер.
DS се появи преди четири години, като целта бе навлизане на PSA в премиум сегмента – вследствие примера на други компании, работили доскоро в премиум класовете и разширяващи се в масовите категории. Понастоящем брандът предлага три модела. Бонфон уточни, че гамата ще нарасне до шест автомобила в средносрочен план. DS вече има положителен принос в приходите на PSA.
Компактният хечбек Divine е с пет врати. Задвижва се от 1,6-литров турбодвигател с 270 к.с. Автомобилът е създаден със сътрудничеството на компанията за бижута Swarovski и фирмата за бродерии Lesage – с тяхна помощ се придава усещане за висша мода на концепцията. Кристали Swarovski декорират фаровете и екстериорните панели, има ги по вратите и таблото. Бродериите на Lesage са в интериора, като при него опциите са три.
С Divine DS се въвежда и нова концепция, наречена „Hyper-typage”. Философията й се простира далеч отвъд идеята за персонализация именно поради присъствието на haute couture елементи. Дизайнът на таблото и вратите например може да се смени само за 15 минути. Версиите са три: Male – в по-тъмни цветове с акценти в карбон и кожа, Parisienne Chic – демонстрация на парижка елегантност и Fatale Punk – по-смел подход към интериора в черно с кристали.