ФИА възнамеряваше да забрани квалификационните режими във Формула 1 от Гран при на Белгия, която ще се проведе в края на следващата седмица на пистата Спа-Франкоршамп. Сега обаче федерацията е решила да въведе мярката от следващия старт – за Голямата награда на Италия. Надпреварата на Монца е 6 септември.
Казусът с така наречените квалификационни режими бе подробно обсъден по време на уикенда в Испания. Очакванията са, че едва ли нещо съществено ще се промени в разпределението на силите
От Хонда освен това изразиха съмнение, че ФИА ще е в състояние да контролира забраната.
Според информация на racefans.net отлагането се прави, за да имат отборите достатъчно време да проведат необходимите тестове на задвижващите системи. Твърди се, че на проведената в понеделник среща на работната група за агрегатите два от четирите производители на мотори изразили недоволство от въвеждането на забраната. Обсъждано е било и по-нататъшно отлагане на прилагането й.
Квалификационните режими са настройки на задвижващите системи, позволяващи на пилотите да направят няколко бързи обиколки с максимална мощност. Те са предназначени за кратки периоди и се използват в сесиите за разпределение местата на стартовата решетка. От прилагането им в Мерцедес станаха известни като „парти режим“. Във ФИА са убедени, че могат да контролират забраната, която някои подозират, че е насочена срещу тима от Бракли. Ръководеният от Тото Волф екип обаче няма притеснения, че това ще има драстично влияние върху представянето на колите.
„От една страна разбирам желанието за по-близка надпревара“, заяви Люис Хамилтън
„Но независимо от всичко, ние сме най-добрият отбор, професионалисти сме и ще се справим. Просто ще продължим да вършим по-добра работа. Каквото и да променят, срещу каквото и да ни изправят, ще го прегледаме, преценим и след това ще се трудим по най-високите стандарти. Така че аз не се притеснявам.“
Can you screenshot a whole car?! 🚀😳#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/RLttkZYKUF
— Formula 1 (@F1) August 19, 2020