ФИА не може да контролира забраната на квалификационни режими, дори да я въведе за Гран при на Белгия, какъвто е планът на федерацията, смятат в Хонда. Специалните режими на работа са предназначени за кратки периоди и се използват само в сесиите за разпределение местата на стартовата решетка. Освен това преобладаващото мнение в падока е, че Мерцедес няма да загуби кой знае колко мощност и съответно няма да има промяна в разпределението на силите.
„Беше обявено, че от седмия кръг на световния шампионат квалификационните режими ще бъдат забранени. В момента се разглеждат детайлите по този въпрос и инженери на Хонда участват в дискусиите.“
„Говорим за нещо, което ФИА ще трябва да инспектира. Инженерите могат да въведат изискваните промени, но изпълнението е невъзможно да се контролира“, каза техническият директор на Хонда в F1 Тойохару Танабе
„Общото мнение на отборите и производителите на двигатели е, че е рано да се въвеждат ограничения. А ако не можете да ги приложите сега, е възможно да ги отложите. Всичко зависи от детайлите – същността на забраната и възможността за контролиране на спазването й. Нямам представа как това ще се отрази на разпределението на силите. За нас ще е добре, ако Мерцедес загуби някаква скорост, но не съм убеден, че ще се получи.“
От екипа от Бракли са убедени, че подобна забрана няма да им се отрази кой знае колко.
„Вярваме, че дори може да ни помогне в състезанията. Бързите обиколки в квалификации натоварват много задвижващите системи. Ако ФИА наистина промени правилата, това ще е различно. Ние разглеждаме подобно развитие като възможност. 5 квалификационни тура с максимум мощност по-малко ще ни позволят да използваме малко повече мощност в 20-25 състезателни обиколки“, обясни спортният директор на Мерцедес Тото Волф.
След Гран при на Испания рейс директорът на ФИА Майкъл Маси заяви, че във федерацията са уверени, че ще са в състояние да наложат забраната
„Знам, че техническият департамент в частност свърши огромна работа по въпроса. Консултирали са се с четирите производители на задвижващи системи. Така че в момента сме толкова уверени, колкото е възможно. Но, както казваше покойният Чарли Уайтинг, ние имаме 10 души технически екип срещу хиляда човека във всеки отделен производител на агрегати. Все пак сме уверени. В противен случай не бихме тръгнали в тази посока“, каза Маси.
Team, last week we asked you if you wanted to know all about the secrets of DAS, but no one replied… 🤔
So we’re just going to show you the photos anyway!
WOW 😍😍😍😍😍 pic.twitter.com/KtSrvbNbAS
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 18, 2020