Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Биното: Класирането на Фетел е резултат от завъртането му; Розберг: Радиото показа...

Биното: Класирането на Фетел е резултат от завъртането му; Розберг: Радиото показа напрежението във Ферари

5600
0
Себастиан Фетел
Фетел се завъртя в началото на надпреварата, посветена на 70-ата годишнина на F1; снимка: ФИА/F1

Себастиан Фетел публично критикува отбора си за избора на стратегия по време на посветената на 70-ата годишнина на F1 Гран при. Шефът на Ферари Матия Биното обаче заяви, че състезанието на четирикратния световен шампион е било компрометирано от завъртането му в началото на надпреварата.

„Изтеглихме първия пит на Себ напред с няколко обиколки, което го върна на пистата зад Кими [Райконен], но знаехме, че бързо ще си върне позицията на трасето и освен това позволихме на Шарл [Льоклер] да продължи с прогреса (в колоната).“

„Като цяло това бе правилният за екипа избор. Не смятам, че сме попречили на Себ“, каза Биното

„Той веднага си върна позицията от Кими, но нямаше да успеем да прескочим [Данил] Квят, защото те имаха същото темпо като нас. А след като задминахме [Карлос] Сайнц, Себ финишира 12-ти – той щеше да е 12-ти така или иначе. Състезанието му бе компрометирано на старта. Според мен това е причината за класирането – в по-голяма степен, отколкото стратегията.“

Матия Биното
Матия Биното; снимка: Ферари

„С гумите хард в състезанието темпото ни бе такова, че поне успяхме да останем пред настоящите си съперници. Постарахме се да изберем най-добрите стратегически варианти, имайки предвид позициите на пилотите ни в края на първия тур – Шарл бе десети, а Себастиан последен. Целта бе да вземем максимум точки за екипа. С Льоклер наваксахме шест места, осем със Себастиан и не смятам, че можехме да се справим по-добре в надпревара, в която почти нямаше отпадания или коли за сигурност. Класирането на Себастиан бе резултат от завъртането му. Трябва да направим всичко възможно, за да успее и той да използва максимално таланта си и потенциала на колата.“

В немски медии бе публикувана информация, че според изчисления на Ферари е било възможно Фетел да се класира осми. Задава се и въпросът след размяната на подобни реплики има ли смисъл изобщо той да продължава да кара за Скудерията

Световният шампион за 2016 г. Нико Розберг пък обясни пред RTL, че радио комуникацията на Фетел с пита е демонстрация на напрежението в Скудерията.

„Тийм радиото на Себ показа колко напрегната е ситуацията във Ферари. Той обаче трябва да се бори сега, за да покаже какво може и на тимове, които евентуално биха го взели. Трябва да тропне с крак и да поиска нова кола!“, сподели Розберг.

„Себастиан е един от най-добрите пилоти на всички времена и не е с половин секунда по-бавен от Шарл. Трябва нещо фундаментално да е сбъркано в автомобила. Необходимо е просто Себастиан да отстоява себе си сега.“