Тимът на Рейсинг Пойнт разясни след надпреварата, посветена на 70-ата годишнина на Формула 1, че последният питстоп на Нико Хюлкенберг се е наложил заради вибрации в колата на германеца. Според екипа той едва ли е щял да стигне до финала, ако не бяха сменили гумите му.
UPDATE: @HulkHulkenberg reported a significant vibration towards the end of the race, hence the call to pit him a third time. Unlikely to have made the flag without it. #F170 #F1 pic.twitter.com/arNMihnO3C
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) August 9, 2020
„We were forced to pit off the prime set. I got a couple of nice big blisters on both rear tyres and the vibration just got so quickly out of hand that within 2 or 3 laps it just skyrocketed. I don’t think the tyre would have survived to the end.“
?️ @HulkHulkenberg #F170 #F1 pic.twitter.com/DU4CUklEIy
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) August 9, 2020
„Радвам се, че спечелих точки за отбора. Седмо място е чудесен резултат, особено ако не си се състезавал девет месеца. Не беше лесно състезание – физически натоварващо. Важно бе да стартирам добре, да преодолея първата обиколка и след това можех да приложа опита си да управлявам гумите. Бях доста облекчен, че преминах първите няколко завоя!“
„Във втория стинт работата с гумите бе сложна. За съжаление се наложи да спирам пак, което ни прати на три бокса, защото в колата имаше вибрации. Трябваше да сме сигурни, че ще стигна до финала“, каза и Хюлкенберг
Ланс Строл завърши на позиция точно пред съекипника си от последните два уикенда.
„Направих добър старт и минах няколко места напред, което постави и двете ни коли в страхотна позиция още в началото на състезанието. Беше интересно да водя битка с Нико и успях да го задмина от външната страна на шести завой. След това обаче блокирах колелата и той си върна позицията. След това вървяхме четвърти и пети, но стана ясно, че [Шарл] Льоклер е в състояние да направи надпреварата с един питстоп и Ред Бул бяха много бързи днес. Взехме добри точки със солидна стратегия, силен резултат за екипа“, обясни канадецът.
We still can’t get over that opening lap ?#F1 #F170 pic.twitter.com/hIHSgdMFTi
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) August 9, 2020
Междувременно представител на Рейсинг Пойнт бе извикан при стюардите заради това, че автомобилите продължават да се състезават с разследваните до петък задни кутии за спирачките. Разглеждането приключи с официално предупреждение. Същата санкция бе наложена в оригиналното решение за Гран при на Унгария и Гран при на Великобритания. Тази процедура вероятно ще се повтаря след всяка надпревара по-нататък.