Решението по протестите на Рено срещу Рейсинг Пойнт противопостави почти всички отбори във Формула 1 срещу екипа от Силвърстоун и Мерцедес. Шефовете на двата тима Отмар Шафнауер и Тото Волф на няколко пъти през последните дни използваха Хаас и Алфа Таури като примери за сътрудничество при конструирането на болиди, подобно на тяхното. Оглавяващият американския тим Гюнтер Щайнер обаче изобщо не е съгласен с подобно твърдение. Той категорично заяви, че в Хаас сами са конструирали кутиите за отвеждане на въздух към спирачките след промяната в правилата.
„Предполагам, че щяха да протестират, ако знаеха какви кутии за спирачките използваме. Продължавам да повтарям – отидете и питайте ФИА какво сме направили, ако искате изясняване на ситуацията с нашите компоненти. Ферари не биха ни продали кутии след промяната на правилата. По никакъв начин. Имаше много разговори с ФИА кое е легално и кое не. Миналата година използвахме кутии от Ферари, така е, но регламентът се промени и ние се приспособихме.“
„Наехме повече хора, които да конструират наши собствени елементи, тъй като преди не ги правехме. Ако Тото и Отмар искат да поемат сметката за тях, само да кажат. Мога да им покажа всичко“, заяви Щайнер
Той сподели също така, че отправените към Хаас обвинения са просто опит от страна на Мерцедес и Рейсинг Пойнт за отклонение на вниманието.
„Това тяхното говорене… Ситуацията е: „О, вижте другите“. Могат да ни проверят. Всичко ни е наред. Спокойни сме. Не е приятно да те обвиняват в нещо, което не си сторил. Ако искат да подават протест, да заповядат.“
A frustrated Otmar Szafnauer speaks strongly about his Racing Point team, saying they intend to appeal the FIA’s decision on their car as they did „absolutely nothing wrong“ – and adding that he „welcomes“ other team’s protests.#SkyF1 | #F1 | #F170 ??
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) August 8, 2020
Щайнер каза също така, че от Ферари никога няма да дадат на Хаас данни след забраната за използване на конструирани от друг тим кутии, докато Мерцедес „очевидно са дали информация на Рейсинг Пойнт, а това не е разрешено“.
„Първо трябва да видим какво са направили (от Бракли). Надявам се в съда това да стане ясно с повече подробности, отколкото дадоха стюардите“, допълни шефът на Хаас, цитиран от racefans.net.
„Що се отнася до обжалването, то ще се занимават три големи отбора, които имат много пари. Процедурата е скъпа и като средства, и като ресурс. Разполагат със значително повече муниции от малък тим. Обмислихме дали да тръгваме по този път, но решихме, че няма смисъл. Няма да добавим повече тежест към обжалването.“
“Gentlemen, a short view back to the past. Thirty years ago, Niki Lauda told us ‘take a monkey, place him into the cockpit and he is able to drive the car.’ Thirty years later, Sebastian told us ‘I had to start my car like a computer, it’s very complicated’……” https://t.co/dHvDDR315d
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) August 8, 2020