Валтери Ботас спечели 13-ти полпозишън в кариерата си днес на пистата Силвърстоун. Съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън остана втори, само на 0,063 сек.
„Чувството от този полпозишън е страхотно. Привилегия е да карам този автомобил, толкова е бърз. Беше страхотна квалификация“, коментира Ботас
„Направихме някои промени по настройките спрямо миналия уикенд и представянето ми бе значително по-добро. Знаех, че ще имам възможност за прогрес при втората серия в Q3. Извлякох абсолютно всичко от себе си и от колата. Надпреварата ще е трудна само с един питстоп с гумите, които имаме този уикенд. Според мен имам силно състезателно темпо и се надявам да направя добър старт като преди седмица. В добра позиция съм, но всички знаем, че точките ги дават в неделя.“
A message from your #F170 Pole Sitter! ???
Will @ValtteriBottas clinch his 9️⃣th @F1 win tomorrow? pic.twitter.com/zVD0ZeaOUb
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 8, 2020
Хамилтън поздрави съотборника си, казвайки, че Валтери е свършил страхотна работа
„Моят пръв бърз тур в Q3 бе добър, но вторият не бе особено добър. Просто не напаснах нещата, допуснах няколко грешки накрая и си платих за това. Промяната в посоката на вятъра направи карането по-сложно, но всички бяхме в една и съща ситуация, така че нямам извинение.“
„Надявам се по-меките гуми и високите температури да създадат възможности утре. Вероятно ще е вълнуващо. Ще работим упорито тази вечер, за да видим какво можем да подобрим.“
NICE ONE BOYS ?? Front row lockout for VB and LH at #F170! ?? pic.twitter.com/WIy6wQFPS2
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 8, 2020
Инженерният директор Андрю Шовлин обясни, че в екипа са искали и двамата пилоти да стартират с медиум. Преди квалификацията са дискутирали варианта да опита да преодолеят Q2 с хард, но са решили да не го правят.
„До финалната сесия вече бе ясно, че и двамата са с доста подобно темпо. Валтери изглеждаше малко по-доволен от медиум, Люис като че ли се чувстваше една идея по-комфортно със софт. Във финалните серии ги разделяха стотни от секундата. Валтери излезе по-добре от седми завой и удържа предимството си до края на обиколката“, допълни Шовлин.
? „The 70th anniversary Grand Prix promises to be an interesting race with a number of strategy options; we’ll be starting on the mediums with Max in the row behind starting on the hard tyres and running an alternative strategy.“
You won’t want to miss #F170 tomorrow! ? pic.twitter.com/JZpxxWTW5p
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 8, 2020