Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас пред Хамилтън и Верстапен в първата тренировка на Силвърстоун

Ботас пред Хамилтън и Верстапен в първата тренировка на Силвърстоун

2115
0
Гран при на Великобритания, Силвърстоун
снимка: Пирели

Валтери Ботас бе най-бърз в първата тренировка на пистата Силвърстоун за надпреварата, посветена на 70-ата годишнина на Формула 1. Съотборникът му Люис Хамилтън даде второ време. Трети и четвърти се наредиха Макс Верстапен (Ред Бул) и Нико Хюлкенберг (Рейсинг Пойнт).

Час преди началото на тренировката бе оповестено решението относно протестите на Рено срещу болида на Рейсинг Пойнт RP20. То предизвика оживени дискусии, но в момента на светването на зеления семафор на изхода от питлейна вниманието се върна на пистата.

От Хонда съобщиха, че пилотите на Ред Бул ще са с нови задвижващи системи.

„Те ще ни дадат по-голяма гъвкавост по отношение управлението на агрегатите. Задвижващите системи са от същата спецификация като предходните“, допълниха от екипа на японския производител.

Времето в началото на сесията бе ясно и слънчево, нямаше никаква вероятност за дъжд. Температурата бе 25 градуса, тази на пистата – 34. Отборите веднага започнаха работа, тъй като този уикенд ще разполагат с една стъпка по-меки гуми спрямо миналия уикенд. Пирели разследва причините за спуканите в последните два тура на Гран при на Великобритания гуми. Заключението бе, че дотам се е стигнало заради прекомерно дълго използване и предварително определените за този уикенд смеси бяха запазени.

Данил Квят се обади по радиото преди да излезе от пита, че има проблем с яката. Пет минути след началото всички имаха опознавателни обиколки с изключение на пилотите на Ферари. Всички се прибраха по боксовете.

Двайсетина минути след старта на тренировката започна същинската работа на екипите. Предпочитаните на този етап гуми бяха софт, вероятно с идеята да запазят повече комплекти от по-твърдите за състезанието.

След половин час работа начело в подреждането бяха състезателитена Ферари

Шарл Льоклер бе с 1:27.544 мин, Себастиан Фетел бе на 0,418 сек. Трети се нареди Алекс Албон (+0,485 сек), следван от Ландо Норис, Пиер Гасли, Данил Квят, Ланс Строл. Пилотите на Мерцедес едва тогава излязоха на трасето. Валтери Ботас, за когото вчера бе потвърдено официално, че ще се състезава за екипа от Бракли и през 2021 г., съобщи, че има проблем с двигателя, който обаче се оправи. Финландецът веднага излезе пръв с 1:27.544 (-0,144 сек). Люис Хамилтън бе по-бърз с повече от половин секунда – 1:26.842 (-0,558).

„Предна лява е съсипана след само две бързи обиколки“, каза Гасли по радиото. В средата на сесията пистата отново утихна.

Мерцедес възобнови работата си на пистата, пак със софт. Само Ботас, Хамилтън и Грожан бяха на пистата. Верстапен бе в бокса почти час след началото на сесията. На този етап той бе направил 10 тура, но нито един бърз.

Ботас свали най-доброто постижение до 1:26.166. Люис остана на 0,138 сек от него. Нико Хюлкенберг, който продължава да кара за Рейсинг Пойнт, даде трето време половин час преди карирания флаг. Той бе на 0,776 сек от постижението на Валтери преди Верстапен да го измести. Съобщението от съекипника му Алекс Албон обаче не бе много окуражаващо.

„Малко странно поведение. Много нестабилна предна част в шести и седми завой и след това едва не катастрофирах в девети завой“, каза Албон по радиото.

До края на тренировката софт остана единственият използван тип гума. В последните минути, когато температурата на пистата бе достигнала 43 градуса, почти всички пилоти бяха на трасето.

Размествания в подреждането нямаше. Ботас остана пръв, следван от Хамилтън, Верстапен, Хюлкенберг. Льоклер бе пети, а топ 10 допълниха Албон, Фетел, Строл, Квят и Окон.