Ромен Грожан като че ли не разбира правилата при битка със съперници на пистата, заяви бившият пилот от Формула 1 Марк Уебър. Състезателят на Хаас отново попадна в полезрението на австралиеца заради маневрите си в случаите, когато бе изпреварен от Карлос Сайнц и Даниел Рикиардо по време на Гран при на Великобритания. И за двете той получи предупреждения за опасно каране от страна на рейс контрола. Карлос Сайнц го нарече „много опасен“. Самият Грожан отхвърли обвиненията. Той каза, че понастоящем на Хаас не им се случва често да се борят за шесто-седмо място и просто е трябвало да даде всичко от себе си, за да се защити.
„Мисля, че преди няколко години наистина искахме да въведем правило, че не може да мърдаш при спиране. Това бе заради някои маневри на Макс [Верстапен], а нямаше никакви регулации. Малко натиснах нещата, получих предупреждение, но не съжалявам за нищо. Опитах да направя най-доброто, на което съм способен“, коментира Грожан.
„Да съм карал опасно? Съгласен съм, че малко закъснях с маневрата. Винаги обаче оставям една кола ширина и има място за друг автомобил. Според мен известно изясняване не би било лошо. Не искаме обаче и да забраним на пилотите да се състезават, защото желанието е да има битки.“
Made those yellow tyres last longggg….
Enjoy the different strategy and fighting in the top 5 for a bit today. Small issue at the pit stop to engage 1st gear cost us a shot at a point but I’m happy and proud of my guys. We really got the maximum of the VF20#r8g #f1 #BritishGP pic.twitter.com/54eckTREmY— Romain Grosjean (@RGrosjean) August 2, 2020
Уебър има горчив опит с Грожан отпреди години, когато французинът почти редовно предизвикваше инциденти в първата обиколка на състезанията
Нервите на австралиеца не издържаха, след като бе ударен от Ромен в Гран при на Япония през 2012 г. Марк, тогава пилот на Ред Бул, нарече французина „first lap nutcase“. Самият Грожан твърди, че най-голямата му грешка през онзи сезон е именно този инцидент. Тогава той се извини публично на Уебър.
„Тогава Марк можеше да ме набие и нямаше нищо да кажа. Щеше да има пълно право. Бях наясно колко съм сгафил. Единственото, което можех да сторя, когато дойде, бе да му се извиня. Най-лошата критика е от другите пилоти. Медиите и феновете винаги ще намерят нещо“, каза години след това Ромен.
Уебър явно не е променил особено много мнението си за френския състезател.
„Не мисля, че Грожан разбира правилата. При защита прави много късно движение. Твърди, че оставя една ширина пространство от вътрешната страна и технически го прави. Но криволиченето по средата на пистата при висока скорост… Трябва да демонстрира намеренията си далеч по-рано. Според мен Грожан разбира страшно погрешно какво е борба гума до гума в съвременните Гран при надпревари. Споменава какво правел Макс преди. Това вече е в миналото, продължили сме напред. Той е един от директорите на GPDA (асоциацията на пилотите във Формула 1 – б.а.). Би трябвало да е наясно с правилата. За мен Грожан е на ръба и мястото му може би не е във Формула 1.“
След състезанието на Силвърстоун рейс директорът на ФИА Майкъл Маси бе помолен да коментира думите на Грожан, че правилата за движение при спиране имат нужда от изясняване.
„Тази тема я обсъждахме многократно с пилотите през миналата година“, каза Маси. „Повечето от тях искаха по-строг контрол на подобни действия в зоната за спиране. Първият такъв случай е в четвъртия кръг от настоящия сезон. След първата простъпка на Грожан му бе показан черно-бял флаг. При втората бе задължително да се докладва на стюардите, които проведоха допълнително разследване. Ромен получи официално предупреждение, а въпросът ще бъде обсъден на следващия брифинг на пилотите.“