Екипът на Пирели очаква да установи причините за спуканите по време на Гран при на Великобритания гуми най-късно до утре. Последните две обиколки на надпреварата се превърнаха в истинска драма заради проблемите с предна лява гума на болидите на Валтери Ботас, Карлос Сайнц и Люис Хамилтън. Англичанинът стигна до карирания флаг на три колела, спечелвайки седми успех в домашното си състезание.
„Гумите, които се спукаха, бяха на почти по 40 обиколки, макар и някои от тях зад кола за сигурност. Състезанието в голяма степен бе повлияно от сейфти кара. Второто му излизане доведе до спирания в бокса на почти всички и много дълъг втори стинт“, обясни спортният директор на Пирели Марио Изола
„Една от причините за станалото може да е повишено износване – бяха на по 38 и повече обиколки, но не твърдя, че е само това. Възможно е да е имало части от предното крило на Кими Райконен, както и други отломки. Ще изследваме всички гуми, за да проверим дали има други прорези и повреди. Това ще ни помогне в разследването.“
„Имаме възможност за първичен анализ в лабораторията си на пистата, но времето е малко. Следващото състезание е след по-малко от седмица. Въпреки това трябва да стигнем до някакви изводи и планираме това да се случи най-късно до вторник. Ако се наложат някакви проверки, каквито не можем да извършим тук, ще изпратим спешно гумите до Милано. Но съм убеден, че и на пистата сме в състояние да проведем достатъчно подробен анализ.“
Изола допълни, че веднага след финала е разгледал гумите на Ромен Грожан от първата част на състезанието
В Хаас заложиха на алтернативна стратегия и французинът не влезе в бокса с всички останали при излизането на кола за сигурност заради катастрофата на Данил Квят (Алфа Таури). Грожан изкара 36 обиколки с комплекта медиум, с който стартира.
„Тези гуми бяха напълно износени. Всъщност износването при част от болидите накрая бе към 100% и трябва да разберем дали има връзка със спукванията или не. Ясно е, че при продължителна употреба се променя конструкцията, структурата. А ако на трасето има и някакви отломки, то вероятността за проблеми се задълбочава.“
Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси каза, че ще изчака резултатите от разследването на Пирели и не иска да предполага какви биха могли да са причините.
„Когато стане ясно какво се е случило, ще решим как да процедираме. Ако се налагат някакви действия, ще ги предприемем преди следващия уикенд. Но първо да видим какво ще покаже разследването“, допълни Маси.
This actually happened, right? ?
Still processing those mad final few laps on Sunday!#BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/8C2ABdNNTj
— Formula 1 (@F1) August 3, 2020