Либърти Медия продължава да води преговори за още кръгове в тазгодишния шампионат на Формула 1. Досега бяха потвърдени 13 старта. В календара намериха място както писти, където вече са се провеждали надпревари като Имола и Нюрбургринг, така и съвсем ново за Гран при трасе като Портимао. Поредното трасе, за което се говори, че ще бъде включено сред тазгодишните надпревари, е Истанбул парк.
Пистата се намира близо до най-големия турски град. Тя бе построена по проект на Херман Тилке и приемаше надпревари от Формула 1 от 2005 до 2011 г. Трасето следва природните особености на региона, където бе изградено и има уникални характеристики. Най-много победи там има Фелипе Маса с Ферари – 3. По 1 успех постигнаха Кими Райконен с Макларън, Дженсън Бътън (Браун), Люис Хамилтън с Макларън и Себастиан Фетел с Ред Бул.
Слуховете за включване на Истанбул парк в календара бяха засилени от появата на новина на официален правителствен сайт, в която се казва, че провеждането на F1 старт е цел за властите. След това се твърдеше, че Формула 1 няма намерение да се връща на тази писта. Днес обаче от трасето публикуваха в социалните мрежи изявление, в което пише, че работят за връщането на Гран при този сезон там. В него се казва, че не могат да споделят подробности, но се потвърждават разговори за сезон 2020.
Засега не е ясно как точно може да стане евентуалното връщане на Истанбул парк
В момента пистата е без всякакъв лиценз. Последното международно състезание там бе кръг от световния раликрос шампионат през 2015 г.
Междувременно бе уточнено, че състезателният уикенд на Имола е съкратен до два дни поради логистични причини
Състезанието там е насрочено за 1 ноември, веднага след Гран при на Португалия на Портимао на 25 октомври. Разстоянието между двете писти е 2500 км.
„Решението на тази логистична задача би отнело безумни усилия“, посочи тийм мениджърът на Алфа Ромео Беат Цендер. „Камионите с колите и оборудването трябва да пътуват на практика без прекъсване, ще спират само за зареждане с гориво. Европейското законодателство изисква почивки, така че два шофьори ще са недостатъчни за едно превозно средство. Ще са необходими по четирима души, които ще работят на смени. Трябва да се организира и специален автобус със спални места, който да придружава конвоя.“
До момента не е изяснено как ще протече състезателният уикенд на Имола.