Обратното броене преди старта на рали Дакар 2015 вече започна, а екипът на Пежо продължава с тестовете на Пежо 2008 DKR при ускорено темпо с трите си звезди зад волана му – Стефан Петерханзел, Карлос Сайнц и Сирил Депре.
Тренировките се провеждат в Шато Ластур, като в някои от дните трите екипажа на дрийм-тима на Пежо се редуват зад волана на състезателния автомобил. След шейкдаун тестовете в Френуз, Монтерей и Крузо във Франция бе изпитана издръжливостта на скалист терен.
– Никога преди не съм пилотирал автомобил с толкова голям ход на окачването – сподели Петерханзел. – Първата голяма изненада е начинът, по който колата поема дупките и компресиите. Свикнал съм винаги да бъда подмятан като парцалена кукла, но поведението на Пежо-то е безкрайно по-ефикасно и плавно. Всеки път, когато се уплаша от предстоящ удар, окачването и огромните колела го абсорбират. Това е успокояващо чувство, което ти позволява да преминаваш над дупките със 120 или 130 км/ч, а не само с 80 км/ч. Ще трябва да адаптирам стила си на пилотиране… Автомобилът е малко по-пъргав и като такъв, изисква по-прецизно управление, тъй като не е толкова лесен за контрол. Наистина винаги трябва да си на лимита. С изключение на това, двигателят и скоростната кутия са добри, а докато все още сме безкрайно далеч от намирането на идеалната настройка, първоначалните впечатления са чудесни – тук има голям потенциал.
За Депре предстоящата надпревара ще е дебют в категорията на автомобилите, след като спечели пет победи при мотоциклетите.
– Във всяка възможна област е далеч по-добре, отколкото съм си представял, че ще бъде! И по-важното, все още съм много далеч от това да натисна до дупка газта и да изследвам пълния му потенциал – призна Депре. – В един момент се разконцентрирах за малко, изпуснах момента за смяна на една предавка надолу и може леко да съм натоварил двигателя…
Сайнц е категоричен, че Сирил ще се справи:
– Убеден съм, че той ще свърши добра работа и за тази цел съм готов да му помогна, когато има нужда.