Изпълнителният директор на Нюрбургринг Мирко Маркрофт отговори на намек от страна на Хокенхайм, че е възможно различни условия за провеждане на масови мероприятия в отделни немски области и други държави да са оказали влияние върху решенията на F1 къде да организира следващи кръгове от световния шампионат за 2020 г. Той заяви, че предвиденият за 11 октомври старт ще е без публика.
„Не сме обещавали, че състезанието ще се проведе със зрители, но и не сме го отричали. Към настоящия момент надпреварата ще се състои без публика в съответствие с договора, макар, разбира се, на всички да ни се иска трибуните да не бяха пусти. Но за това е рано да се говори“, заяви изпълнителният директор.
Маркрофт посочи, че откакто се занимава с преговорите за различни събития на Нюрбургринг – от 2016 г. – целта му винаги е крайното решение да е целесъобразно във финансов план
„Пистата ни има частни собственици и не можем да си позволим да работим на загуба. В хода на тези конкретни преговори бе намерен конструктивен подход и не се наложи да отстъпваме от принципите си. За нас не е жизнено необходимо да приемем Формула 1, тъй като от пет години всичко бе наред в икономически план. Проблеми се появиха през последните месеци и те са изцяло свързани с предизвиканата от пандемията криза. Но провеждането на Гран при на Нюрбургринг ще привлече вниманието на света към нас.“
Маркрофт разказа за последните подобрение на трасето, направени преди изобщо да се роди идеята за F1 старт там. Нюрбургринг има нова видеосистема например. Метеорологичните условия през октомври пък може да направят състезателния уикенд непредсказуем, макар че на това трасе „никога не е добра идея да обещаваш хубаво време“.
„В чисто емоционален план Гран при на Айфел ще е сред ярките моменти в този необикновен сезон. Ще е много символична надпревара, тъй като Себастиан [Фетел] спечели последното досега F1 състезание на Нюрбургринг през 2013 г.“
Самият Фетел припомни, че Ред Бул има два успеха на немската писта – споменатата негова победа и тази на Марк Уебър от 2009 г.
„Нюрбургринг! Това се казва изненада! Вече ми е любопитно какво ще е времето в Айфел през октомври. При всички положения и на нас, и на отборите ни предстои сложно изпитание“, заяви той в коментар на официалния си уебсайт.
Докато Себастиан е доволен от включването на немска писта в календара, то Серхио Перес изрази съжаление от отпадането на своята родина Мексико от тазгодишните състезания.
„Много исках да карам у дома, където на практика ме подкрепят всички. Сега обаче е важно страната да излезе от тази ситуация и да се грижим един за друг. Знам, че народът ми винаги ще е с мен, независимо къде се състезавам!“
Кръговете в Мексико, Бразилия, САЩ и Канада отпаднаха заради пандемията от коронавируса
В първите три държави ситуацията с COVID-19 продължава да е много сложна. На Интерлагос обаче не приеха добре решението на Формула 1. Промоутърът Тамаш Рохони организира Гран при стартовете там от четири десетилетия и бе убеден, че е щял да се справи. Според него положението с коронавируса в Сао Пауло било по-добро от това във Великобритания.
„Всъщност ако погледнете числата дори в Бразилия от пропорционална гледна точка, положението е много по-добре в сравнение с Англия. Така че това е очевидно измислена причина, за да се отмени състезанието. Ако се бяха консултирали не само с моята компания, но и с местните власти щяха да получат 100% сигурен план – такъв има – за състезанието. И Интерлагос вече отвори за надпревари“, заяви Рохони пред Моторспорт.
На довода, че половината отбори са изразили притеснения относно евентуално пътуване за Бразилия, той отговори, че не екипите решават къде ще има състезания. Рохони каза още, че провежда консултации с адвокати заради загубите за неговата компания и града.
Não vemos a hora desses boxes estarem cheios de vida novamente ?? #VaiPassar
Foto: Jose Cordeiro/SPTuris. pic.twitter.com/p8P8EMMqoN— Autódromo Interlagos (@InterlagosTrack) July 24, 2020
Междувременно обявената от Великобритания задължителна карантина за пристигащи от Испания предизвика нови притеснения за надпреварата на пистата Каталуния
Това доведе до уточнение, че в условията има изключение за така наречените елитни спортове и F1 е един от тях. За състезателния уикенд на трасето до Барселона ще важат същите правила, които бяха прилагани в Унгария. Това означава, че пристигащите от Великобритания ще могат да се придвижват само от хотелите си до пистата и обратно. В момента не е ясно какви правила ще важат за тях при връщането им на Острова. Промени в състезателния уикенд до момента не са обявени.