Организаторите на новия шампионат Формула Е се надяват да привлекат 3-4 производители към сериите за втория си сезон, заяви главният изпълнителен директор на първенството Алехандро Агаг.
Той иска да изтъкне значението на подобни събития за развитието на електрически модели, както и да подпомогне популяризирането на шампионата. Първото състезание бе проведено в средата на септември в Китай. След това Агаг обясни, че идеята е по-нататък да се излезе от едномарковия вариант на първенството и правилата да се отворят, за да се даде възможност за участие на производителите.
– През втората година отборите ще имат възможност да правят свои батерии, да използват собствени мотори. Могат да конструират и болиди, ако имат желание. Правилата са доста стриктни и не позволяват кой знае какво развитие на аеродинамиката, но има повече възможности при задвижването. Надявам се три или четири производители на агрегати и батерии да влязат в шампионата за следващия сезон – обясни Агаг в интервю за официалния сайт на сериите.
По този начин Формула Е би могла да стане и световен шампионат. За това според изискванията на ФИА е необходимо участието на поне четири производители.
Агаг посочи освен това, че организаторите имат желание да увеличат състезанията в календара:
– Има планове за надпревари в повече от 10 града. Догодина ще са може би 12. Желанието е да броят да се увеличава постепенно, докато достигнем около 18 надпревари годишно. Водим разговори с доста градове. Получихме молби от 40-59 от цял свят, така че отговорът е наистина положителен. Участниците остават 20, тъй като вече сме с по две коли на пилот и логистиката за 40 автомобила не е никак лека. Но когато се използва един болид на състезание, батериите издържат по-дълго и т.н. може да се присъединят още тимове, така че състезателите да станат 24.
Първата надпревара от първенството бе спечелена от Лукас ди Граси, който взе победата буквално в последния завой.
Следващият старт е в Путраджая (Малайзия) в края на ноември. Още подробности за сериите може да намерите в последния брой на списание ClubS1 (175).