Тазгодишният болид на тима от Силвърстоун предизвика огромен отзвук по време на зимните тестове, когато се обсъждаше дали е легален. Впоследствие представители на ФИА посетиха фабриката на екипа, изискаха документи и извършиха обширна проверка на конструкцията на RP20, като не установиха проблеми. След втория старт от сезон 2020 обаче Рено подаде протест срещу съперниците. Стюардите на ФИА изискаха компоненти от болида на Мерцедес за 2019 г., за да разгледат случая. Междувременно Кристиан Хорнер предупреди, че всички трябва да се тревожат за темпото на Рейсинг Пойнт.
„Някои писти може да ни паснат по-добре от австрийското трасе и ще сме по-близо (до челото)“, заяви шефът на Рейсинг Пойнт Отмар Шафнауер
„Не знам с колко. Трудно е да се каже. Просто съм доволен, че състезателното темпо е добро. Но все още има какво да научим и не сме оптимизирали състезателния си уикенд“, допълни Шафнауер, цитиран от Моторспорт.
Според него отборът има да учи много за колата, тъй като тя е с напълно различна конструкция от миналогодишния болид на Рейсинг Пойнт. Техническият директор на тима Андрю Грийн заяви по време на зимните тестове, че екипът не е направил „нищо по-различно от това, което са привили много други тимове в миналото“.
От Рейсинг Пойнт обясниха по-рано, че са работили с публично достъпни видео и снимки
Според Ралф Шумахер например подходът на отбора всъщност заслужава похвала.
„F1 трябва да разреши тези неща за по-малките отбори. Далеч по-ефективно е и ще е възможно да се състезаваш отново с малък бюджет. Разбирам и позицията на Рено. Те обаче просто е трябвало да конструират по-добър болид“, допълни Шумахер пред Скай Германия.
? Championship Positions: R02 ??
?? @lance_stroll: P?#F1 pic.twitter.com/AhQV8FMJUp
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) July 13, 2020