Гран при на Австрия е първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2020 г. Първенството се забави с повече от три месеца заради пандемията от коронавируса.
IT’S RACE DAY!
Here’s how Sunday’s starting grid looks in Austria#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/RarfkiVf1P
— Formula 1 (@F1) July 5, 2020
Валтери Ботас (Мерцедес) спечели първата позиция на пистата Ред Бул Ринг
Съотборникът му Люис Хамилтън записа второ време, но бе разследван за игнориране на жълти знамена и излизане извън ограниченията в 10-ти завой. По първото нарушение бе установено, че едновременно са му били показани предупредителни флагове и зелен светлинен сигнал, така че нямаше по-нататъшни действия. Второто бе потвърдено, но анулираното време не повлия на класирането му.
The stewards cleared @LewisHamilton of any wrongdoing following this yellow flags incident at the end of qualifying on Saturday ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/Vx9ziJtuU3
— Formula 1 (@F1) July 4, 2020
Трети на стартовата решетка е Макс Верстапен (Ред Бул), който единствен заложи на стратегия да стартира с гуми медиум. До него на втора редица с най-добрия квалификационен резултат в кариерата си е Ландо Норис (Макларън).
Ферари изостана значително в сесията за разпределение местата на грида
Себастиан Фетел не се класира в Q3, което го изненада. Шарл Льоклер пък каза, че представянето на Скудерията не е дори близо до очакванията на тима.
Според Пирели най-бързата стратегия за Гран при на Австрия е с 1 питстоп. Предвижданията на доставчика на гуми сочат старт със софт, серия от 24 до 28 обиколки и смяна с хард до финала. Надпреварата е 71 обиколки. При потегляне с медиум първият стинт е 27-32 тура и отново хард до карирания флаг.
Вариант е и старт със софт за 30-34 обиколки и медиум до финала. Стратегията с две спирания в бокса е по-бавна. При нея има два стинта със софт от 16-18 тура и медиум или хард до края на състезанието.
„Полпозишънът на Ботас е нов рекорд на пистата Ред Бул Ринг. Като се има предвид, че гумите са същите като през 2019 г., това подчертава колко са еволюирали автомобилите. Най-интересният момент в квалификацията бе решението на Верстапен за различна стратегия. Това ще му позволи по-голяма гъвкавост и може би по-дълга серия след старта и може да се окаже решаващо за изхода от надпреварата. Очаквано разликите са малки на това толкова късо трасе“, каза спортният директор на Пирели Марио Изола.