Тимът на Ферари ще започне сезон 2020 в Австрия с конфигурацията на болида си SF1000 от края на тестовете в Барселона. Това разкри шефът на екипа Матия Биното преди пристигането на оборудването на Ред Бул Ринг. След това за Гран при на Унгария ще бъдат интегрирани нови елементи, но първо екипът иска да провери отново защо болидът не се представяше според очакванията в Испания и след направените корекции. Това ще се случи в петъчните свободни тренировки – на различна писта при много по-високи температури, за да отбележи тимът какви резултати ще постигне.
„Този уикенд автомобилът ще бъде в същата конфигурация, която използвахме към края на тестовете в Барселона“, бе категоричен швейцарецът. „Това не означава, че сме се мотали през по-голямата част от ограниченото ни време от само пет и половина седмици. Разполагахме само с толкова поради строгите процедури, свързани с работата около пандемията, както и общото спиране на дейностите, изисквано от ФИА в съгласие с екипите.“
„Истината е, че резултатът от тестовете ни доведе до значителни промени в идеите за развитие, особено на аеродинамичния фронт. Но първо трябва да разберем защо не видяхме резултатите, които очаквахме. Би било контрапродуктивно да продължим в първоначално избраната посока, знаейки, че няма да постигнем целите си. Затова решихме да подготвим нова, обхващаща цялата кола програма и бяхме наясно, че не всичко ще бъде готово за първото състезание. Сега нашата цел е да представим промените по колата за третото състезание – на 19 юли в Унгария. През последните няколко седмици анализирахме поведението на колата – чрез симулации и с помощта на пилотите ни. Смятам, че това ще бъде демонстрирано в Австрия.“
„Наясно сме, че в момента не разполагаме с най-бързия автомобил“, заяви Биното
„Знаехме го още преди Мелбърн и това не се е променило. Все пак пистата в Шпилберг е с различни характеристики от тази в Монтмело и температурите ще са доста по-високи от онези през февруари. В Австрия ще се постараем да извлечем максимума от всяка възможност. В Унгария с новите неща по колата ще видим къде сме спрямо останалите. Не бива да пренебрегваме и новостите, които съперниците ни ще имат.“
„Истината е, че правенето на прогнози в началото на един толкова необикновен сезон е дори по-безсмислено от обикновено. Ще има някои показатели в края на трите часа петъчни тренировки, но по-точна картина ще е налична след съботната квалификация. Съществува обаче несигурността на първия старт – каква ще е издръжливостта, как ще се държат гумите в състезателна дистанция. Трябва да се постараем да сме перфектни в работата си, в подготовката си за всяка сесия и изпълнението на задачите си. Целта? Да вземем колкото се може повече точки.“
We can’t wait to be reunited ?#essereFerrari ? #Seb5 @MissionWinnow pic.twitter.com/W95NxDtc52
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 30, 2020