Липса на резервни части може да създаде проблеми дори на тима на Мерцедес. За подобна възможност предупреди главният оперативен директор на екипа Роб Томас. Причината е, че при супер интензивния график от състезания екипите от F1 ще трябва да пътуват за две-три състезания подред и при проблем с някои елементи може да нямат на разположение достатъчно за замяна.
Във видео на отбора Томас разказа, че наистина ще е предизвикателство доброто планиране на производство и транспортиране на детайли. След двете състезания в Австрия в началото на юли Формула 1 ще се пренесе директно в Унгария. После след само един уикенд пауза ще има още две старта – на Силвърстоун. После се пътува за Испания, след която идват Спа и Монца, също в два последователни уикенда. Всичко това ще изисква изключително голямо натоварване.
„Ако имате две поредни състезания, ще пътувате с малко повече резервни части. Дори да имате проблем в първото състезание, можете нормално да се справите с второто, защото имате допълнителни детайли“, обясни Томас
„Но добавете трети старт и изведнъж може да се окаже, че ви липсват компоненти за него. За хората в завода пък ще е истинско притеснение дали момчетата на пистата имат достатъчно резервни части.“
Според Томас е излишно скъпо и ще отнеме много време тимът да направи свръх много детайли от всеки вид, за да е застрахован при евентуални проблеми. По-добре е да има заготовки и да направи бързо нужните части, ако това е необходимо.
„Може би изглежда, че е най-добре да имаме много резервни части. Но това е наистина много скъпо, а ние не искаме да бъдем разточителни. Трябва да сме ефективни“, обясни още инженерът. „Това, което ще следим, е кои детайли са склонни към повреди или износване и ще се стремим да сме готови за тяхното бързо производство. Ще ги подготвим наполовина или три четвърти и ще ги довършваме при нужда.“
Предприятията на Мерцедес в Бракли и Бриксуърт са изключително гъвкави и бързо могат да променят компонентите, когато това е необходимо
Тимът разполага с мощна база от оборудване за изследвания и изпитания, но ще са му нужни здрави и отлично работещи специалисти в хода на започващия така натоварен нов сезон.
„Знаем, че ще сме на пълна газ през следващите 6 месеца. Ще е изключително важно всички системи да работят отлично и с пълния си капацитет“, заяви още Томас.
Той подчерта, че хората се връщат на работа при много строги мерки за сигурност и при спазване на всички изисквания, постановени от британското правителство.
„Със сигурност ще се промени целия ритъм на работа“, каза още инженерът. „Обичайната пауза през август, когато се прави и проверка на съоръженията, няма да се състои, защото пандемията постави почти всички в 9-седмична изолация. Сега постепенно служителите се връщат на работа, но при спазване на изискване дори за 2 метра разстояние между тях. Само дизайнерите в конструкторския отдел продължават да работят от домовете си, но постепенно и част от тях ще се завърнат в офисите в Бриксуърт и Бракли, отново при спазване на всички мерки – маски, дистанция и т.н.“
Служителите са специално инструктирани за придвижването си от и за работа и за действията си ако се почувстват зле
На четири места в завода в Бракли ще има скенери за измерване на температурата им. Работещите от домовете си също ще трябва да се пазят, за да останат във възможно най-добра кондиция.
Персоналът на тима от 80 човека, който ще пътува за състезанията, ще бъде тестван за COVID-19 на всеки 48 часа на самите писти. Отделно ще се следи от Мерцедес преди и след заминаване. На практика тези хора ще остават далеч от домовете си за по 4 седмици.
250 starts = 151 podiums! ? Only Michael @Schumacher has more ? pic.twitter.com/21rFMBKAN9
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 13, 2020