Volvo предлага уникална комбинация от динамика и икономичност с концепцията на високоефективния 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност не по-малко от 450 конски сили.
След успешното представяне на гамата мотори Drive-E през 2013 г., инженерният екип на Volvo за пореден път демонстрира своето технологично лидерство в областта на турбо технологиите, намаляващи вредните емисии.
– Когато пуснахме в производство двигателите Drive-E, нашата цел бе да предложим най-усъвършенстваните 4-цилиндрови мотори в индустрията по отношение на вредни емисии и разход на гориво, съпоставени към показателите динамика и управляемост. Знаехме, че мощността 320 к.с. в нашата бензинова конфигурация е само отправна точка. Концепцията на високоефективния агрегат Drive-E с мощност 450 к.с. демонстрира голямата амбиция и гъвкавостта на Drive-E гамата – казва д-р Петер Мертенс, старши вицепрезидент в отдела за изследователска и развойна дейност на Volvo Car Group.
Новият високоефективен двигател Drive-E с мощност 450 к.с. се базира на набор от технологии, които обикновено не се срещат в четирицилиндров мотор. Агрегатът използва две паралелни турбини, захранвани от електрически турбокомпресор. Вместо да се подава към цилиндрите, сгъстеният въздух от този компресор се използва за ускоряване на двете паралелни турбини. Горивото се подава от двойна горивна помпа, работеща при 250 бара налягане. С подобна плътност на мощността, тази тройно усилваща инсталация и уникалната горивна система дават възможност за много динамична управляемост без никакъв турбо лаг, в сравнение с двигателите с единичен турбокомпресор.
– И други производители предлагат решения с малки по размер турбини с висока мощност, където един голям турбокомпресор се използва за създаване на високо ниво на мощност, но удоволствието от шофирането е помрачено заради бавната реакция на двигателя. Решихме, че с нашето наследство можем да сме сред първите автомобилни компании, възприели и предлагащи широка гама турбо технологии, като в бъдеще бихме могли да подобрим това – казва Майкъл Флайс, вицепрезидент на отдела за разработка на двигатели във Volvo Car Group.
Още на съвсем ранен стадий концепцията на високоефективния двигател Drive-E привлече вниманието и участието на доставчиците на Volvo Cars – AVL, Denso и Volvo Polestar Racing, което позволи в процеса на разработката да се използват теории и технологии от състезателни приложения.
– Проектът беше много вълнуващ. За първи път използвахме комбинация от технологии в едно и също приложение, а резултатът е доста уникален двигател с висока мощност, но и бързи реакции. Преди всичко, компактният му размер подобрява разпределението на тежестта между предния и задния мост и снижава центъра на тежестта – два фактора, които оказват значително влияние върху управляемостта, независимо дали става въпрос за състезателен автомобил или за кола за ежедневна употреба – казва Матиас Евенсон, директор на отдела за състезателни двигатели във Volvo Polestar Racing.
– Може да звучи странно, но тази концепция за двигател с мощност 450 к.с. е важна част от програмата за развитие на гамата двигатели Drive-E. За да има ефект от широкомащабното намаляване на вредните емисии, смаляването на размерите трябва да предложи на клиентите атрактивна и използваема мощност. Компактните двигатели освобождават място и тегло в конструкцията на автомобила, което може да се използва за електрификация и дори за по-нататъшно намаляване на емисиите. И това е крайната ни амбиция – добавя в заключение д-р Мертенс.