Най-трудното състезание по ветроходство в света – Volvo Ocean Race – стартира на 11 октомври от Аликанте (Испания). Седем яхти участват в надпреварата, по време на която ще посетят 11 пристанища на пет континента по пътя към крайната цел – Гьотеборг (Швеция), където се очаква да пристигнат през юни 2015 г.
За да стигнат до финала, те ще се състезават на разстояние 38 739 морски мили около света във върховното изпитание на човешките възможности. Споделените основни ценности на Volvo – безопасност, качество и грижа за околната среда – са естествено вплетени във Volvo Ocean Race. Благодарение на съвместната собственост върху състезанието, Volvo Cars и Volvo Group разполагат и с ефективна платформа за развитие на марката, подобряване на възприемането и от страна на потребителите и още по-широката и популярност в световен мащаб.
– Всичко, което правим във Volvo Cars, започва с хората – от ангажимента ни към безопасността до иновациите. Чрез Volvo Ocean Race получаваме отлична възможност да се свържем и да изградим взаимоотношения с хора от цял свят. Освен това, самата регата е изключително човешко начинание, което изисква страст, съсредоточеност, всеотдайност, работа в екип – същите емоции и черти на характера, намиращи отражение в дизайна на нашите автомобили – заявява Хокан Самюелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Car Group.
– Volvo Ocean Race осигурява една чудесна възможност да се свържем с широката публика и да покажем ролята на Volvo Group в днешното общество, както и нашия силен стремеж към развитие на устойчивите транспортни решения на бъдещето. Състезанието също така добавя очевидна бизнес стойност и представлява дългосрочен ангажимент за развитие на марката – казва Олоф Першон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Group.
Новото в това издание на регатата е еднотипната състезателна яхта Volvo Ocean 65. Всяка от седемте яхти във флота е построена по еднотипен, строго контролиран комплект чертежи. В резултат на това акцентът пада върху уменията, стратегията и екипната работа. Новата Volvo Ocean 65 е снабдена с набор от иновации, които, взети заедно, правят яхтата не само бърза във водата, но и способна да устои на най-тежките атмосферни условия на планетата. Безопасността на съдовете, задвижвани от силата на вятъра, също е основен приоритет, точно както е била за компанията Volvo още от произвеждането на първия автомобил през 1927 година.
Съвместен щанд на Volvo Cars и Volvo Group, разположен във всяко пристанище, където регатата ще има престой, ще предлага на широката общественост и корпоративните гости да се запознаят с бранда и продуктовите му гами. На пътуващата изложба ще бъдат демонстрирани и новите технологии и функции за безопасност – както за леките автомобили, така и за търговските превозни средства. Сред акцентите по време на регатата 2014-15 ще бъде изцяло новият премиум SUV Volvo XC90, както и радващият се на възторжени отзиви камион Volvo FH със системата за динамично управление Epic Dynamic Steering. Регатата Volvo Ocean Race е мощен инструмент за изграждане, разширяване и стимулиране на бизнес отношенията. Спирките по трасето предоставят уникална обстановка, в която да общуват различните заинтересовани страни – от настоящи и бъдещи клиенти до търговци, търговски партньори и медии. Маркетинговите кампании, медийните съобщения и цифровата комуникация, ориентирани към регатата, ще допринесат за обхващането на по-широка аудитория.
Volvo Cars и Volvo Group включват състезанието и в своите бизнес дейности чрез пускането на специално издание превозни средства. Петото поколение автомобили Volvo Ocean Race Edition включват Volvo V40, V40 Cross Country, V60 и XC60. Volvo Trucks представя Volvo FH13 и Volvo FH16 в специални издания, вдъхновени от регатата. В България специалната версия Volvo Ocean Race Edition на XC60 в момента се предлага при специални търговски условия, с включена 5-годишна гаранция и услугата Premium Service.
Надпреварата може да се следи онлайн на сайта www.volvooceanrace.com.