Този уикенд в Австралия, на пистата Филип Айлънд е Гран При №800 в средния клас – Moto2 и 250 куб. см.
Когато е създаден световния шампионат през 1949 г., средният клас е лимитиран с 250-кубиковите машини. Големите промени настъпиха през 2010 г., когато бе въведен един доставчик на двигатели – Honda, агрегатите станаха 600-кубикови, четирицилиндрови и четиритактови, а името на класа бе сменено на Moto2. Двамата най-успешни пилоти в средния клас са Фил Рийд и Макс Биаджи с по 4 титли всеки. И двамата са с важна роля в подбраната селекция от важни състезания в историята на шампионата в този клас.
Юни 1949 г., първо състезание, Великобритания, ТТ на остров Ман. Ирландският пилот Манлиф Барингтън с Moto Guzzi печели първото състезание в историята на клас 250 куб. см в световния шампионат.
Септември 1949 г., четвърти старт, Монца, Италия. Бруно Руфо с Moto Guzzi финишира 4-и в домашния си старт и става първият световен шампион в клас 250 куб. см.
Юни 1953 г., 21-о състезание, Ассен ТТ, Холандия. Вернер Хаас носи на NSU първата Гран При победа в 250 куб. см и става първият пилот, който печели титлите в 125 и 250 кубика в един сезон.
Май 1961 г. 70-о състезание, Хокенхайм, Германия. Кунимицу Такахаши става първия японски пилот, който печели Гран При. Това е първата победа на Honda в четвъртлитровия клас.
Юли 1963 г., 94-о състезание, Спа-Франкоршамп, Белгия. Фумио Ито носи на Yamaha първата победа в Гран При.
Август 1966 г., 131-и старт, Иматра, Финландия. Майк Хейлууд с Honda прави рекорд от 9 поредни победи в 250 куб. см на Гран При.
Септември 1968 г. 158-и старт, Монца, Италия. Фил Рийд печели последното състезание за сезона и финишира с равен брой точки със съотборника си Бил Айви. Рийд печели титлата, като се комбинират времената в състезанията, които и двамата пилоти са завършили.
Май 1981 г., състезание № 300, Пол Рикар, Франция. Антон Манг с Kawasaki печели по пътя към защитата на титлата си. Това е първата от 9-те му поредни победи в 250 куб. см, с които изравнява рекорда на Майк Хейлууд.
Август 1985 г., старт № 353, Силвърстоун, Великобритания. След 7 победи през сезона, Фреди Спенсър (Honda) финишира 4-и на Силвърстоун и става единственият пилот, спечелил титлите в 500 и 250 куб. см в една и съща година.
Май 1996, Гран При №500, Муджело, Италия. Макс Биаджи печели Гран При №500 в 250 куб. см с Aprilia по пътя си към спечелването на 3-ата си поредна титла с италианската машина.
Октомври 1999 г., състезание №554, Жакарепагуа, Рио де Жанейро, Бразилия. Валентино Роси печели световната титла и става най-младият пилот, станал шампион в 2590 куб. см.
Ноември 2001 г. 587-и старт, Жакарепагуа, Рио. Световният шампион дайджиро Като печели рекордната 11-а победа за годината.
Април 2004 г., 620-и старт, Уелкъм, Южна Африка. Дани Педроса печели в дебютната си Гран при в 250 куб. см и става най-младия пилот, спечели в класа, а същата година става и най-младият световен шампион при четвъртлитровите.
Октомври 2008 г., старт №700, Рикардо Тормо, Валенсия. Марко Симончели завърши шампионския си поход през сезона с победа в последното състезание.
Ноември 2009 г., 716-о състезание, Рикардо Тормо, Валенсия. Хектор Барбера печели последната Гран При в клас 250 куб. см. Хироши Аояма финишира 7-и и става последния световен шампион в клас 250.
Април 2010 г., състезание №717, Лосаил, Катар. 19-годишният Шоя Томизава със Suter печели първото състезание в новия клас Moto2.
Октомври 2010 г., Гран При №730, Сепанг, Малайзия. Тони Елиас (Moriwaki) финишира 4-и на Сепанг и става първия световен шампион в клас Moto2.
Ноември 2012 г., 767-о състезание, Рикардо Тормо, Валенсия. Марк Маркес печели последното състезание за годината и постига нов рекорд по брой на спечелени точки за един сезон в средния клас на Гран При – 328 т.
Октомври 2014 г., Старт № 799, Мотеги Япония. Томас Люти печели победата след повече от две години без успех в Гран При.