Отборите от Формула 1 приеха последното предложение на Либърти Медия и ФИА за ограничение на бюджетите в Гран при. Спешните мерки за намаляване на годишните разходи бяха наложени от предизвиканата от коронавируса криза. По-рано екипите се разбраха за сваляне на лимита от предварително договорените $175 млн. до $150 млн. Малките отбори обаче настояха за още по-голямо свиване, като се говореше дори за $100 млн. В крайна сметка се стигна до компромис: 145 милиона долара за 2021 г., $140 млн. за 2022-ра и $135 млн. за 2023-2025 г.
Свалянето на бюджетите трябва да бъде одобрено и от Световния моторспорт съвет на ФИА
Неговото заседание е следващата седмица.
Една от най-сериозните промени, също насочена към намаляване на разходите, е ограничение в работата по аеродинамиката на колите. Създадена е схема, според която шампионът при конструкторите ще получи право на 70% от общо разрешените изследвания. Следващият в подреждането ще има право на 5% повече, като последният в класирането при отборите екип ще разполага със 115%. Изключение е направено за 2021 г., когато тимовете ще работят по новите си коли. През следващия сезон първата стъпка ще е 90% от разрешените изследвания за шампионат при отборите и 2,5% увеличение за всеки следващ в класирането тим.
Най-упоритата съпротива срещу намаляването на годишните разходи под 150 милиона долара бе на Ферари
От Маранело изтъкнаха довода, че подобно свиване ще доведе до съкращения на хора. Отборът дори обмисля участие в Индикар като вариант за работа на освободените от Формула 1 специалисти. Според BBC обаче сега в Скудерията смятат, че са направили редица значителни жертви в името и за доброто на спорта. Подобна позиция би могла да означава, че Ферари няма да наложи вето над промените.
How many parts are there in one #F1 car? ?
Brought to you by @Kaspersky #essereFerrari ? pic.twitter.com/Iw6fBod6ms
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 22, 2020