Шефът на Мерцедес в Гран при Тото Волф заяви, че последните шест месеца във Формула 1 са били най-политическото време, което е изживявал в спорта. Австриецът сподели в интервю за ESPN, че през F1 кариерата си не е виждал толкова опортюнизъм и манипулации. Той изрази и недоволство от изявите на някои от колегите си в медиите.
Чувствата на Волф като че ли са обострени от все още неприключилите преговори за намаляване на бюджетите в спорта
Пандемията от COVID-19 рязко принуди спорта в световен мащаб да спре. Формула 1 опита да проведе Гран при на Австралия. В Мелбърн обаче един от служителите на Макларън даде положителен тест за коронавируса. След това имаше половин денонощие дискусии и преговори, като в крайна сметка всичко бе отменено буквално часове преди началото на първата петъчна тренировка. След прибирането на отборите в Европа започнаха консултации и буквално пазарлъци за сваляне на годишните бюджети в F1.
Първо бе решено горната граница да е 150 милиона долара – с 25 млн. по-малко от предварителната договорка за $175 млн. Малките екипи обаче настояха за още по-голямо свиване, което предизвика агресивни реакции от големите отбори. Хелмут Марко разкри, че Волф си е променил позицията в течение на разговорите. Съветникът на Ред Бул подкрепяше намаляването на годишните харчове за разлика от шефа на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер. Най-рязкото противопоставяне дойде от страна на Ферари. В крайна сметка екипите получиха ново предложение ($145 млн. за 2021 г., $140 млн. за 2022-ра и $135 млн. от 2023-та), но то още не е гласувано.
„Аз работя в Гран при от 2009 г., когато бях с Уилямс и никога не бях виждал толкова опортюнизъм и манипулации”, обясни Волф
Има някои страни на спорта, които поставям под съмнение, а от време на време той дори минаваше на заден план. Научих много за различни хора. Знам, че средата във Формула 1 е силно политизирана, всеки се опитва да извлече дивиденти. Но бих отбелязал, че последните шест месеца са най-политическите времена, които съм изживявал във Формула 1.”
„Хубаво е, че не трябваше да се занимавам с определени хора. Видя се също така, че някои изпитваха нужда да комуникират (с останалите шефове на отбори) през медиите. В крайна сметка обаче всичко това няма значение. Представянето на пистата е онова, заради което обичаме спорта. Глупостите спират, когато състезанието започне. Безсмислиците скоро ще бъдат прекратени и тогава всички интервюта и мнения ще са без значение.”
Бъдещето на Волф в момента е неясно, тъй като договорът му с Мерцедес изтича в края на 2020 г. Той купи акции от Астън Мартин, но твърди, че сделката няма нищо общо с работата му във Формула 1. Същевременно се говори, че има сериозни сблъсъци с големия шеф в Даймлер Ола Калениус. Според последните информации в Щутгарт имало сериозни привърженици на идеята за привличане на Себастиан Фетел в тима от Бракли. Волф обаче нямал такова желание. Той заяви наскоро, че от централата оставят решенията за пилотите на екипа, както и че лоялността и дългосрочната програма в отбора са от особено голямо значение.
The Power Unit = The beating heart of an @F1 car ❤ But how does it work… ?
Hywel talks us through party mode, derates, power, thermal efficiency and more in our latest Simple Science episode! ?
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 22, 2020