Даниел Рикиардо се е съгласил да получава два пъти по-ниска заплата от настоящата при преминаването си през 2021 г. в тима на Макларън. Австралиецът се прехвърли от Ред Бул в Рено през миналия сезон срещу възнаграждение от около 25 млн. евро на година. Според контракта му той би трябвало да получи същата сума и през настоящия сезон, но вече се е съгласил на известна редукция заради кризата.
Рикиардо обаче вече подписа нов договор с тима на Макларън от 2021 г.
В него е фиксирана заплата от „едва” 10 млн. евро на сезон, но с много интересни бонуси. Наши вътрешни източници твърдят, че Дани ще получава над тази сума по 400 000 евро при всяко качване на подиума и по 1 млн. при победа! Условията ще се запазят и през втората година на договора му с тима от Уокинг, както и през третия сезон, ако той и тимът използват специалната опция за удължаване.
Любопитно е, че през 1993 г. Аертон Сена се съгласи да кара за Макларън срещу 1 млн. на състезание. Това се смяташе за „извънземна” заплата. През 1973 г. Джеки Стюарт пък спечели третата си световна титла във Формула 1 за тима на Тирел срещу „невижданите” 120 000 долара.
Преминаването на австралийския пилот в Макларън бе един от важните трансфери напоследък
Шефът на Макларън Зак Браун разкри, че всъщност го е канил в тима още през лятото на 2018 г. Тогава Рикиардо предпочете офертата на Рено. През тази зима обаче преговорите са се подновили, като на пилота е бил представен целият план за развитие на тима с изграждането на новия аеродинамичен тунел, структура на финансиране и проекта за обща работа с Мерцедес. Някъде в този период Рикиардо е прекратил и разговорите си за евентуално преминаване във Ферари, които започнали след Коледа.
Специален материал за отношенията на Даниел с Рено и опциите които имаше пред себе си може да намерите в актуалния брой на списание ClubS1 (237).