Промененият календар на сезон 2020 във Формула 1 вероятно ще бъде публикуван в началото на юни. Плановете на Либърти Медия да оповести планираните състезания в края на май бяха осуетени от проблема със задължителната 14-дневна карантина при влизане във Великобритания, която вероятно ще влезе в сила от 1 юни.
В досега появилите се версии на календар (никоя от които не бе официално призната) първите два старта са насрочени за 5 и 12 юли на пистата Ред Бул Ринг в Австрия.
След това трябваше да има две състезания на Силвърстоун, чиято съдба сега не е ясна
Организаторите от английското трасе се договориха с Либърти за два старта, но след това правителството на Борис Джонсън обяви, че ще наложи задължителна двуседмична изолация на пристигащите в Обединеното кралство. Ако властите откажат категорично компромис за професионалните спортове, то на F1 ще й е необходимо време да преработи календара. От ръководството на първенството вече водят разговори с Хокенхайм. Предполага се, че при това положение календарът би трябвало да бъде оповестен през първата седмица на юни.
Според информация на различни източници освен с организаторите от Австрия от Либърти са постигнали споразумения още с тези от Белгия и Италия за планираните в оригиналния календар дати – 30 август и 6 септември. Преговорите за останалите европейски кръгове, както и стартовете извън Стария континент, продължават.
Може би най-убеден от всички, че сезонът наистина ще започне на Ред Бул Ринг в началото на юли е съветникът на Ред Бул Хелмут Марко
77-годишният австриец дори предположи, че при добро развитие на епидемиологичната ситуация на трибуните може да има ограничен брой зрители. Австрийското правителство обаче отказа да разреши подобно нещо. Все пак Марко остава оптимист.
„Ситуацията постепенно се подобрява. В момента анализират концепцията ни в министерство на здравеопазването. Безопасността и здравето на хората са от първостепенно значение, но смятам, че е време да се връщаме към нормалния живот и със спорта, и с феновете.”
„Ако всичко премине добре, то сме в състояние да проведем 10-15 старта. Тази година от ръководството на шампионата се изисква определена гъвкавост, но е важно скоро сезонът да започне. Трябват ни надпревари, за да оцелее спортът.”
Шефът на Алфа Таури Франц Тост пък разкри някои от трудностите, с които се сблъскват Формула 1 и отборите при организирането на стартове
„Не можете да си представите колко сложно е да се намерят работещи тестове за коронавируса, медици и акредитирани за проверка на тестовете лаборатории. Това ни отне много време, но въпросът вече е решен. Сега разполагаме с тестове, които дават достоверни резултати. В базата си направихме специално помещение, където се взимат проби. Искахме да сме сигурни, че нито един заразен човек няма да има достъп. Сега обсъждаме колко често е необходимо да се правят проверки – веднъж на 10 или веднъж на 14 дни. Състезателният екип ще бъде тестван допълнително преди потеглянето за Австрия и при пристигането там. Според мен ако всички отбори въведат подобна процедура, то шансът да няма заразени с коронавирус на пистата е голям.”
„За нашите тестове се взима кръв. След 10 минути знаем дали човекът е заразен или не. Допълнителните проверки в рамките на ден сочат дали е преболедувал вируса без симптоми или е болен в момента.”
2️⃣ ➡️ 9️⃣9️⃣
If you were racing in #F1, what driver number would you pick and why? ? #essereFerrari ? pic.twitter.com/PnR9YHNhJF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 21, 2020