Идеалният вариант за Себастиан Фетел е да отиде в Мерцедес, смята бившият пилот от Формула 1 Марк Шурер. Швейцарецът кара в Гран при от 1979 до 1986 г., участвайки в близо 90 старта. След това е експерт и коментатор на състезанията за различни телевизионни канали.
Темата за бъдещето на Фетел пък е почти толкова обсъждана през последните седмици, колкото и споровете около намаляване на бюджетите в Гран при. Договорът на четирикратния световен шампион изтича в края на годината. Според италианската преса той вече е получил две предложения от Ферари. Първото – за едногодишен договор с 12 млн. евро заплата, което нарекъл „майтап” и отхвърлил. Второто – за по-дълъг период, но със същите пари. Бърни Екълстоун го посъветва да отиде в Макларън. Лука ди Монтедземоло каза, че той лично би го задържал в Скудерията. Според Ралф Шумахер Себастиан има две опции – да остане във Ферари или да се размени с Люис Хамилтън. Мика Хакинен пък е на мнение, че бъдещето на германеца зависи от мотивацията му.
„Според мен идеалният вариант за Себастиан би бил да отиде в Мерцедес. Не виждам някакво голямо бъдеще за него във Ферари”, обясни Шурер
„Да, ще изглежда като бягство от Шарл Льоклер, но това бързо ще се забрави, ако вземе титла с Мерцедес. За тях също би било полезно едно успешно сътрудничество с Фетел, тъй като ще имат нов немски шампион. Последният – Нико Розберг – напусна веднага, след като спечели титлата.”
Според Шурер Люис Хамилтън не би бил пречка за подобна сделка, каза той пред немския уебсайт F1 Insider.
„Оставам с впечатлението, че ако спечели още една корона Люис ще се откаже. Напоследък бе твърде критичен към цялата Формула 1 и средата в нея. Затова смятам така.”
На въпрос кои смята, че са формиращите F1 пилоти и следователно важни за феновете, той посочи Хамилтън, Фетел, Льоклер и Макс Верстапен
Сред пилотите, сочени за възможни заместници на Фетел във Ферари е Даниел Рикиардо. Специален материал за сложния избор, пред който е изправен австралийският състезател, може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (237).
Що се отнася до предизвиканата от COVID-19 криза, то Шурер е на мнение, че малките отбори трябва да бъдат спасени от фалит.
„Първо Хаас. Джийн Хаас няма нужда от Формула 1 – в спорта е от чиста страст, но това си има граници. Ще се откаже, ако не е в състояние повече да си го позволи. След това Уилямс и Заубер, които сега се казват Алфа Ромео, но собствениците са същите. Мисля, че дори Б-отборът на Ред Бул – Алфа Таури – е застрашен, защото Диди Матешиц определено няма да продължи да го поддържа, ако счетоводството е на червено. Макларън, Рено и Рейсинг Пойнт са в средата на колоната като финансова стабилност. За големите три – Мерцедес, Ред Бул и Ферари – няма нужда да се тревожим кой знае колко.”
„Ако Формула 1 иска нови отбори, трябва да е финансово изгодна и да не иска разработката на коли за десетки милиони, за които се иска и греховно скъп аеродинамичен тунел. Моделът на Хаас е добра концепция. Купуват от Ферари всички компоненти, които правилата разрешават да се вземат. Не се налага да разработваш волан например и пестиш пари. Бих отишъл и по-далеч. Защо, да речем, не позволят да се купи миналогодишен Мерцедес? Един нов отбор не би могъл да спечели с тази кола, но ще е в сравнително добра позиция за по-малко разходи.”
One of the most iconic tracks on the #F1 calendar… Suzuka ??#essereFerrari ? pic.twitter.com/DhhSKohzal
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 8, 2020