Екипът на Ситроен има предпазливи очаквания за предстоящото рали Испания и не си поставя големи цели, въпреки многобройните си победи в надпреварата.
От френския тим също като колегите си посочих, че основното предизвикателство е карането на различни настилки в отделните дни на състезанието.
– Това е едно доста специфично предизвикателство. Основната трудност е пренастройването на DS3 WRC в края на първия ден. Ралито изисква специфична подготовка, а логистичните изисквания са значително по-големи. Всеки от пилотите трябва да се адаптира към промяната на настилката. Ние работим по частите, които са различни за двата типа трасе, но голяма част от представянето зависи от способността на екипажите за настройка – обясни шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон.
Цялата дейност ще отнеме едва 75 минути на осем механици, които ще се трудят невероятно бързо в петък вечер. Ограниченото време налага много точно разпределение на задачите, защото „всеки трябва да е наясно какво е нужно да свърши”, постановява главният инженер Дидие Клеман.
Крис Мийк отбеляза, че се чувства по-добре през втората половина на настоящия сезон и става все по-силен зад волана.
– На всеки пилот му е нужно време, за да открие комфорта си зад волана и да покаже потенциала си – коментира британецът. – Натрупания опит вече се показва на бял свят. Успявам да управлявам ситуациите в много по-голяма степен. Скоростта ми е по-естествена, вървя по-бързо без да поемам толкова много рискове, колкото в миналото. Асфалтовите отсечки в Испания са доста подобни на тези, които вече познавам. Истина е, че все още има върху какво да работя за темпото си на чакъл, но ще дам най-доброто от себе си.
Мадс Остберг се надява на добър резултат, след като смята, че е научил много по време на ралитата в Германия и Франция:
– От нас зависи да извлечем максимума от опита, който натрупахме напоследък. Харесвам етапите на чакъл. Имам някои чудесни спомени от състезания в Испания – на сухо, и на мокро. Надявам се да съм в топ 3 поне в края на първия ден. След това ще трябва да се адаптирам максимално бързо, за да си върна рефлексите на асфалт. Ключово ще е използването на новите гуми, не бива да ги прегряваме.
Халид ал Касими ще се върне във WRC след участията си в Швеция, Португалия и Италия. Пилотът от Абу Даби каза, че може да му е нужно известно време да се адаптира.