Шефът на Рено във Формула 1 Сирил Абитебул заяви, че заедно с останалите недоволни от тайното споразумение между ФИА и Ферари отбори иска да разбере какво се е случило при разследването задвижващата система на Скудерията. Проверката на агрегата от срана на федерацията приключи с договорка, чийто условия не бяха оповестени. Това предизвика силна реакция у повечето от останалите отбори. Впоследствие Мерцедес реши да не участва в действия срещу Ферари, но другите шест екипа не са се отказали да преследват въпроса, когато могат. Виждането на Абитебул относно споразумението е същото като това на шефа на Макларън Рейсинг Зак Браун.
„Тази ситуация трябва да се обсъди в някакъв момент. Ние не протестираме срещу процеса, просто искаме да разберем какво е станало”, каза Абитебул
„Да ни обяснят какви са били притесненията относно легалността, както и да се подсигурим, че няма да се появят подобни проблеми. Ние самите произвеждаме задвижващи системи и искам да съм сигурен, че те не подлежат на такива подозрения. За мен най-разумното нещо е правилата и решенията да са ясни за всички участници – това искаме. Нямаме намерение да променяме станалото. Искаме да го разберем, за да продължим напред.”
В Рено се надяват на по-силен сезон през 2020 г., след като през 2019-та отстъпиха на Макларън. Абитебул посочи, че трябва да се внимава с очакванията, но в екипа се чувствали наистина добре след предсезонните тестове.
„Въпросът, който остана без отговор, бе конкурентоспособността на колата ни. Това щяхме да го разберем в Мелбърн в събота следобед, но не се случи. Имахме агресивен развоен план. Нещата изглеждаха много добре в аеродинамичния тунел, а във фабриката вече подготвяхме новостите за третото и петото състезание (Виетнам и Нидерландия в оригиналния календар – б.а.). Целият план се разпадна, но трябва да сме търпеливи.”
Абитебул неминуемо засегна и темата с предизвиканата от коронавируса криза и преговорите за ограничение на бюджетите във Формула 1.
„В един момент, когато започнем отново работа, разходите ще се увеличат. Ще връщаме хора от принудителните отпуски и може да се окажем в ситуация, в която приходите не се покачват със същото темпо. Всъщност това може да се окаже дори по-трудно за преодоляване, отколкото случилото се досега. За по-малките, независимите отбори определено ще е по-сложно. Ето защо е важно решението за връщане и възобновяване на дейност да не е само за едно състезание.”
„Никога не бива да забравяме факта, че трябва да предлагаме конкуренция и атрактивна платформа за феновете, спонсорите и медиите. Новите правила бяха изградени точно с тази цел. Досега промените в регламента бяха по-скоро следствие от предишни формулировки. Срещите ни бяха концентрирани върху краткосрочното оцеляване и средно- до дългосрочната устойчивост на спорта. Беше важно да не се занимаваме с по-щекотливите теми от зимата (като легалността на болида на Рейсинг Пойнт – б.а.). Сигурен съм, че те ще се върнат на дневен ред, тъй като са директно свързани с бизнес модела на F1.”
„Все още не знаем какви ще последствията от кризата за спонсори, промоутъри, медийни компании”
„Прилича на игра на покер, но без да си наясно с колко чипа разполагаш. Трябва да сме консервативни, да се подготвим за най-лошия вариант и това да се отрази в лимита на бюджетите. Симпатизирам на големите отбори и усилията, които ще трябва да вложат, за да реорганизират дейността си. Но съм убеден, че ще намерим компромис.”
Според шефа на Рено в F1 едногодишна криза няма да отклони отбора от плановете му. Последствията от нея обаче все още не са ясни и той смята, че в някакъв момент може да се наложи разглеждане участието на тима във Формула 1. Все пак се надява, че комбинацията от лимит на бюджетите, нови технически правила и нов договор Конкорд ще окаже необходимото влияние, за да се промени статуквото в Гран при.
Що се отнася до Даниел Рикиардо, то Абитебул сподели, че въпросът е сложен както за Рено, така и за австралийския пилот.
„По принцип имахме набелязани етапи за преговорите, планирахме оценка на общата ни работа. Сега времето намалява, а той иска да знае какви са вариантите му за бъдещето. Липсата на състезания усложнява всичко, но нищо не можем да сторим. Въпросът с договора го обсъждам с президента (на Рено Спорт) Жером Стол и Ален Прост.”
Подробности за преговорите на Рено с Рикиардо ще може да намерите в новия брой на ClubS1 (237).
#WallpaperWednesday X 1980 ?
René Arnoux, racing the RE20 to victory at Interlagos for the 1980 Brazilian GP. Epic ?#RSspirit pic.twitter.com/5RUvsC2nwh
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) May 6, 2020