Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко заяви, че позицията на шефа на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф се променя по странен начин по време на разговорите за ограничаване на бюджетите в Гран при. Темата е най-разискваната между екипите, ФИА и Либърти Медия през последните седмици и предизвиква остри реакции. От една страна Ред Бул и Ферари се противопоставят на още по-голямо свиване (под $150 млн.). Други екипи настояват, че ако не се вземат мерки, целият спорт е под заплаха. Зак Браун (Макларън) каза, че изчакването с цел обмисляне на последствията от още по-голямо свиване на бюджетите е живот в отрицание на ставащото в цял свят. Според Гюнтер Щайнер от Хаас желанието на по-малките отбори е да са по-конкурентоспособни спрямо големите съперници.
Докато голямата част от екипите имат позиция и я защитават, тази на Тото Волф се променя, твърди съветникът на Ред Бул.
„Преди няколко седмици Волф беше готов да гласува за каквото и да е бюджетно ограничение”, обясни Марко
„От Мерцедес дори бяха съгласни на 100 милиона долара годишно. След това обаче Тото написа писмо до ФИА, в което говори за $145 млн.”
„Има и друг пример. Първоначално настояваше за въвеждане на горна граница на заплатите на пилотите още от 2021 г. Сега иска да няма такова ограничение до 2025 г.”
Наскоро Тото Волф купя дял в Астън Мартин. Твърди се, че моторспорт директорът на Мерцедес ще напусне компанията от Щутгарт, за да продължи кариерата си в екипа на Лорънс Строл. Волф отрече многократно слуховете, че ще става главен изпълнителен директор на Астън. Същевременно обаче се говори, че отношенията му с шефа на Даймлер Ола Калениус са крайно обтегнати. Двамата вече са имали сериозни сблъсъци – по отношение провеждането на Гран при на Австралия и действията срещу тайното споразумение между Ферари и ФИА.
Power up your week with this @HondaRacingF1 PU ? Show us what you’ve got under the hood ?? #PoweredByHonda pic.twitter.com/4xUTx4mBhR
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) April 23, 2020