С избора на новия Peugeot 208 за „Автомобил на годината 2020“ на 2 март в Женева, марката за шести път бе отличена с най-желаната автомобилна награда в Европа. Престижният трофей се връчва всяка година от независимо жури, съставено от 60 европейски експерта.
208 е първият компактен градски автомобил на лъвската марка, избран за „Автомобил на годината“ в Европа. Пет други емблематични модела на бранда от различни сегменти също са печелили престижната награда. Седанът от висок клас 504 е на върха през 1969 г. Универсалният седан от висок клас 405 – през 1988 г. Компактните семейни автомобили 307 (през 2002 г.) и 308 печелят през 2014 г. През 2017-та 3008 е първият Sport Utility Vehicle, взел наградата от създаването и през 1964 г.
Високите постижения на Peugeot отразяват водещата роля на дизайна, технологиите, пътното поведение на автомобилите на марката през последните 50 години от автомобилната история.
Новият 208 е шестият модел на Peugeot, който печели най-престижната награда в Европа
Дизайнът му е отличителен, дързък и изкусителен. 208 е централен модел в препозиционирането на бранда към луксозния клас коли. Електрическото или конвенционално задвижване предлага свободата на избора на бъдещите му водачи.
Новият e-208 представя нова ера в света на електрическата мобилност. Колата е с автономен пробег от 340 км (според WLTP), 100 kW (136 к.с.) и 260 Нм въртящ момент (наличен от 0 км/ч). Ускорението от 0 до 100 км отнема 8 секунди.
208 е бестселър с направени вече 130 000 поръчки в Европа. 15% от тях са за електрическите версии.
Peugeot 504, първа титла за красивите „очи на София Лорен”
През 1969 г. 504 е първият автомобил на френската марка, спечелил приза. Големият седан илюстрира възхода на моделите от средния клас. Той следва технологичните стъпки на 404 с изключение на независимото окачване на четирите колела.
Уникалният му дизайн е резултат на близкото сътрудничество между стила на Peugeot и Пининфарина. Пининфарина е отговорен за страничната линия и известното пречупване на багажника. Предната част е дело на французите. А точно за нея италианският дизайнер казва отказвайки да покаже своя собствен проект), че има „очите София Лорен”!
Благодарение на легендарната си здравина 504 печели няколко издания на големите африкански ралита: рали Сафари, Мароко и Бандама.
504 се произвежда между 1968 г. и 2005 г. – общият брой е 3 713 356 бройки, в това число 2 644 326 седана.
405 – почти единодушен вот
Почти две десетилетия по-късно друг седан – 405 – печели категорично наградата „Автомобил на годината“ за 1988 г. 54 от 57 членове на журито му дават най-високата си оценка. 405 се отличава с изящен дизайн, здраво окачване и редица нови технологии като ABS спирачки и дизелов двигател с мощност 90 к.с. Версията Mi16 със своите 160 к.с. използва най-ефикасната технология за своето време: система с 4 клапана на цилиндър.
Зад волана на рали-райд купе версията Ари Ватанен печели през 1989 и 1990 г. рали Париж-Дакар. Колата му се базира на тази на 205 Turbo 16. Отново Ватанен, но с произлизаща от 405 T16 версия, е пръв в Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г.
Отвъд спортното си представяне, 405 е истински успешен с над 5 милиона продадени бройки в световен мащаб.
307 – седанът, който води до нови висоти
През 2002 г. 307 представлява перфектния баланс в поколението на компактните, високи и просторни семейни автомобили. Качествата му печелят титлата „Автомобил на годината“ в Европа.
307 се отличава от конкурентите си с голямата си височина. Атрактивният и динамичен дизайн е вдъхновен в голяма степен от 206. 307 е оборудван с най-чистия дизелов двигател на своето време – 2.0 HDi 110 к.с. с филтър за твърди частици. Автомобилът лансира и политиката на надграждане на модела с различни версии – хечбек и седан (с 3, 4 или 5 врати), комби, SW или CC. 307 WRC пък наследява 206 WRC в световния рали шампионат през 2004 и 2005 г.
В световен мащаб са продадени повече от 3,7 милиона броя 307.
308 – елегантността и динамичните качества са възнаградени
През 2014 г. лъвската марка и автомобилният свят влизат в нова ера. С 308 дизайнери и инженери създават модерен хечбек със спортен дизайн. Благодарение на новата модулна платформа EMP2 новият 308 има компактни размери и по-ниско тегло (-140 кг в сравнение с неговия предшественик). Това подобрява за подобрение на пътното му поведение и маневреност.
Кокпитът на новия 308 е създаден, за да предостави ново интуитивно усещане от шофирането. Peugeot i-Cockpit®, вдъхновен от концептуалния автомобил SR1, налага нови стандарти в автомобилния свят. В момента той е основното отличително въведение на пътническите автомобили на лъвската марка.
1,7 милиона броя от всички варианти 308 са продадени в световен мащаб от лансирането му в края на 2013 г.
3008 – първият SUV, избран за “Автомобил на годината”
Първият SUV, носител на наградата от създаването й през 1964 г., е 3008. Той въплъщава препозиционирането на Peugeot към луксозния клас. Резултатът е иновативна комбинация от дизайн, комфорт и пътно поведение. 3008 представлява визията на бранда за SUV сегмента на пазари, на които търсенето на този силует нараства с огромни темпове. Тези елементи са решаващи при избора на 3008 през 2017 г.
3008 се откроява със своите офроуд качества благодарение на Advanced Grip Control и неговите 5 режима на движение. През 2016 г. Peugeot Sport представя 3008 DKR, с който взета тройна победа в рали Дакар през 2017-та.
Повече от 900 000 3008 са продадени в световен мащаб от лансирането му през октомври 2016 г.
Roadaholic. New #Peugeot508SW #PlugInHybrid #UnboringTheFuture pic.twitter.com/nXImzvWLIo
— Peugeot (@Peugeot) April 1, 2020