Маркус Ериксон ще е пилот на Заубер догодина, твърди швейцарският вестник Блик. Шведът разполага с близо 21 милиона долара спонсорски пари, които биха били добре дошли за тима от Хинвил, чийто финансови проблеми са известни. Много богат човек подкрепял Ериксон, но не искал да се афишира и предпочитал да стои настрани от камерите.
Ако информацията е вярна, то поне един от настоящите титуляри на Заубер Адриан Сутил и Естебан Гутиерес ще трябва да напусне. Основаният от Петер Заубер отбор няма политика да избира пилотите си според предлаганите спонсорски пари, но проблемите в Хинвил са такива, че подобно нещо може да се наложи.
Ериксон изведнъж се оказа без място на F1 грида, след като тимът на Катерам премина под управлението на синдици. Шведът все пак пътува за Остин, където днес започват тренировките за Гран при на САЩ. Той е с пропуск от шведска телевизия, а не от Катерам.
По-рано през седмицата мениджърът на Ериксон Ейе Елх заяви, че пилотът води преговори с три отбора. Той допълни, че Маркус ще е в падока и в Остин, и в Сао Пауло, тъй като „в този бизнес никога не знаеш какво ще стане”.
– Не мога да кажа кога ще имаме новини за догодина. Няма значение дали си 99,9% или 80% сигурен – все не са 100%. Ще отнеме още известно време. Единствената разлика в работата ни сега е, че има по-голяма конкуренция за наличните места. Имахме списък с четири отбора, като Катерам така или иначе бяха на последно място – допълни мениджърът.
Ситуацията с Камуи Кобаяши е още по-тежка в сравнение с тази на Ериксон.
– В момента не знаем дали ще сме в Абу Даби. Може да успеем, но ще разберем през следващите две до три седмици. В момента чакам отговор. В същото време трябва да използвам тези дни, за да се опитам да остана във Формула 1 – обясни японският пилот във видео съобщение във Фейсбук.
28-годишният японец няма спонсори. Когато разбра, че губи мястото си в Заубер, той започна да събира средства – основно от дарения на фенове. Година след началото на проекта имаше малко на 1 милион британски лири, които обаче са крайно недостатъчни за място във Формула 1. Миналата година шампионът за 2013 г. в GP2 Фабио Леймер например разполагаше с около $10 млн. и не успя да си намери място в Гран при.
Камуи призна в началото на 2014 г., че се е съгласил да кара за Катерам без заплата. Смятайки, че това е последният му шанс да е титуляр в Гран при, той дори отказа договор с Ферари, включващ състезания в сериите със спортни автомобили плюс роля в F1 екипа и работа на симулатора.
Отношенията на Кобаяши с Катерам се бяха влошили още преди отборът да изпадне в настоящото си положение. След поемането на ръководството от назначения от Engavest управленски екип японецът бе уведомяван старт за старт дали ще кара. Той разбра два дни преди тренировките в Белгия например, че Андре Лотерер ще заеме мястото му за Спа-Франкоршамп.