Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Либърти трябва да се погрижи за малките F1 отбори, заяви Дейвид Ричардс

Либърти трябва да се погрижи за малките F1 отбори, заяви Дейвид Ричардс

591
0
Дейвид Ричардс
Дейвид Ричардс; снимка: Мини

Председателят на Продрайв и бивш шеф на отбори във Формула 1 Дейвид Ричардс призова Либърти Медия да вземе мерки за защита на малките Гран при отбори. Пандемията от COVID-19 отмени или отложи всички спортни събития, включително световния F1 шампионат. Това влияе на приходите, а някои екипи във Формула 1 зависят сериозно от получаваните от ФОМ пари.

Понастоящем Ричардс е председател на Motorsport UK – националната административна организация за състезания с автомобили във Великобритания, която е и сред клубовете-основатели на международната автомобилна федерация (ФИА). Той защитава интересите на този клон от спортната индустрия на Острова, който е с годишен оборот от близо 10 милиарда паунда. 6 от десетте отбора във Формула 1 са базирани там – Макларън, Уилямс, Мерцедес, Ред Бул, Рейсинг Пойнт и Рено.

„F1 не може да си позволи да губи отбори, защото това би било катастрофа за спорта. В трудни моменти Бърни [Екълстоун] се грижеше за малките екипи. Надявам се и Либърти да разберат колко разумно е това. Много ще зависи от поведението на Формула 1 по време на кризата”, обясни той пред агенция PA.

Ричардс даде конкретни примери – отборите на големи производители като Мерцедес и Рено срещу малки екипи като Уилямс и Рейсинг Пойнт

„Определено има опасност някои да фалират. Отделни компании в автомобилния спорт просто нямат ресурс, за да преодолеят настоящия период. Предизвикателството е сериозно”, допълни Ричардс.

Британецът сподели също така, че според него от Либърти Медия са се забавили прекалено с решението за отмяна на Гран при на Австралия. Ситуацията в Мелбърн се промени рязко, когато стана ясно, че един от членовете на Макларън е с положителна проба за коронавируса. Дори след това обаче измина половин денонощие, докато бъде взето решение.

„Ситуацията бе много сложна и изобщо не казвам, че се стига лесно до решение. Но не постъпиха както трябва, като се има предвид колко хора бяха пътували до Австралия. Можеха да отменят състезанието седмица по-рано”, каза Ричардс.

Мнението му се споделя и от самите организатори. Директорът на градската писта в Баку, Азербайджан Ариф Рахимов сподели, че подобен тип решение в последната минута е абсолютен кошмар. Станалото в Мелбърн обаче направило преговорите на останалите промоутъри с ФИА и Формула 1 по-лесни.