По-малките отбори във Формула 1 отхвърлиха възможността да бойкотират Гран при на САЩ, какъвто слух се появи в падока на пистата до Остин. Британският вестник Таймс съобщи, че отчаянието на Лотус, Заубер и Форс Индия от неравнопоставеността на тимовете се е превърнало в гняв и те дискутират дори дали се състезават.
– Ситуацията е 50-50, но какво друго им остава? Малките тимове се оплакват от месеци и предупреждават, че ще стигне дотук, но никой не слуша – е цитиран анонимен източник.
Жерар Лопес от Лотус заяви пред Ройтерс, че не знае за такъв план. Колите така или иначе са по-малко – 18 – след преминаването на Катерам и Маруся под управлението на синдици.
– Току-що разбрах за тази история. Отговорът ми (за бойкот) е не. Нямам представа. Трябва да кажа, че съм малко изненадан. Имах среща с останалите екипи за разпределението на парите и т.н., това беше. Не знам за подобен план. Дори не знам откъде се е появила информацията – каза Лопес.
Във Форс Индия също не бяха наясно за що иде реч. Заместник-шефът на отбора Боб Фърнли обаче не спести за пореден път острите думи по адрес на големите отбори. Според него те на практика са се съюзили със CVC, за да изгонят малките тимове:
– Два екипа вече ги няма, а носителят на търговските права смята, че догодина може да има само 14 коли на грида. Колко искат да загубят? Бърни каза, че може да са 14. Така че въпросът е каква е програмата им, ако изтикват отбори вън от бизнеса? Каква е играта?
Еклъстоун каза, че малките отбори били нужни на Формула 1, но ако се представят на ниво, а не обикалят из падока в търсене на подаяния. Въпросите за настоящата ситуация и дали тя ще се влоши още повече бяха обсъждани на почти едночасова пресконференция вчера, на която присъстваха Виджай Маля (Форс Индия), Лопес, Мониша Калтенборн (Заубер), Ерик Булие (Макларън) и Тото Волф (Мерцедес). Разделението между малки и големи отбори пролича ясно при обсъждането, като Булие дори се възмути, че цял час били задавани въпроси за пари, а не за спорт – подобно на Кристиан Хорнер (Ред Бул) по-рано този сезон.