Бойкотът на Гран при на САЩ във Формула 1 от страна на Форс Индия, Заубер и Лотус бил избегна само 90 минути преди старта на надпреварата на пистата до Остин.
Информацията за подобни действия от страна на малките Гран при екипи се разпространяваше още от пристигането на отборите на трасето. Преминаването на Катерам и Маруся под управление на синдици предизвика истинска буря от реакции. Пресконференцията с шефове на екипи в петък продължи почти час и бяха обсъждани финанси, пари, разпределение на приходи и всичко свързано с тях.
По принцип никой не потвърди, че малките отбори подготвят какъвто и да е протест. Неофициално се говореше, че планират да направят 1 обиколка и да се приберат в боксовете. Това обаче щеше да напомни твърде много на случилото се през 2005 г. Тогава екипите с гуми на Мишлен завъртяха само загряващия тур, а след това в състезанието караха само три отбора – Ферари, Джордан и Минарди, които бяха с Бриджстоун. И все пак според информация в английския Гардиан кризата е била избегната само час и половина преди старта.
Смята се обаче, че подобна ситуация може да възникне много скоро, защото малките отбори вече смятат, че единствено нещо драстично ще предизвика истинска реакция от страна на ФИА и Бърни Екълстоун.
– Вече бе признато, че има проблем. Въпросът е може ли той да бъде разрешен? – попита заместник-шефът на Форс Индия Боб Фърнли. – Но и самият факт, че бе признато наличието на проблем в момента е достатъчен, за да напреднем.
Малко преди това Виджай Маля сподели, че Екълстоун със сигурност ще се занимае с финансовите въпроси на малките отбори. Той и Мониша Калтенборн от Заубер се срещнаха с управляващия търговските права на Формула 1 в събота и обсъдиха ситуацията.
– Хубавото е, че той се съгласи, че схемата на разпределение е непропорционална и с твърде голям уклон към големите отбори. Каза, че ще направи каквото е необходимо, за да се опита да поправи ситуацията. Иска да промени нещата, а трябва и CVC да се съгласи. Настоящата концепция води до това, че богатите стават още по-богати, а бедните – по-бедни. Всички се състезаваме на една и съща писта, в един и същи шампионат. Защо големите екипи да прибират лъвския пай от приходите? На какво основание? Или притежателят на търговските права трябва да вложи повече средства, или моделът на разпределение да се промени. Бърни иска да поеме инициативата за това. Това, което каза, е, че ако може, би скъсал всички договори, но се тревожи, че ще го съдят! Но мисля, че може да намери начин – обясни Маля.